سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

وزارت ارشاد پس از سه ماه اکران «۵۰ کیلو آلبالو» را متوقف کرد/ دستور به سینماها برای ممانعت از بلیط فروشی

50-kiloo-albaloo

حبیب ایل بیگی گفت: مجوزی برای اکران دوباره فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» داده نشده است.

به گزارش سوره سینما ، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتگویی درباره نمایش فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» گفت: مجوزی برای اکران دوباره فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» داده نشده است.

وی ادامه داد: نمایش این فیلم در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن موافقت نشده است. نا نیز ابلاغ کردیم فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد؛ باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.

شورای صنفی نمایش موافقت کرده بود فیلم‌هایی پرفروش اکران نورزی با گرفتن دوباره مجوز می‌توانند در سینماها و خارج از سانس موظف اکران شوند. بر همین اساس فیلم‌هایی همچون «بادیگارد»، «ابد و یک روز» و «من سالوادرو نیستم» از این امکان استفاده کردند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» مجوز نداد. زیرا پیش از این برخی از مراجع تقلید و همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محتوای این فیلم اعلام نارضایتی کرده بودند.

ایل بیگی همچنین درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش فیلم «فروشنده» گفت: خبر رسمی مجوز گرفتن فیلم‌ها، آن خبری است که بعد از برگزاری جلسه و امضای صورت‌جلسه توسط اعضا منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: درباره فیلم «فروشنده» نیز مانند سایر فیلم‌ها عمل می‌شود و قرار نیست ما کار ویژه‌ای بکنیم. سازندگان این فیلم مانند سایر فیلم‌ها پروانه ساخت گرفته‌اند و مراحل اخذ پروانه نمایش فیلم نیز مانند سایر فیلم‌ها انجام می‌شود. اگر این فیلم هم پروانه نمایش بگیرد از طریق روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام می‌شود.

منبع: ایلنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>