سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۵ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
گزارش «سوره سینما» از نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ایستاده در غبار»؛

مهدویان: «ایستاده در غبار» به خواست خانواده حاج احمد متوسلیان چند دقیقه کوتاه شد/ دوست دارم سه گانه جنگی‌ام را با محمد بروجردی تکمیل کنم

neshast-istade

کارگردان «ایستاده در غبار» گفت: شخصا دوست دارم در مورد محمد بروجردی فیلم بسازم و پژوهش هایی نیز در این زمینه انجام داده ام و مطمئنم که این فیلم بسیار متفاوت تر از «ایستاده در غبار» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» صبح امروز با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه‌کننده‌ و دکتر محمدرضا شجاعی مدیر هنری، هادی حجازی‌فر بازیگر نقش متوسلیان و علی سرتیپی پخش کننده فیلم در سازمان فرهنگی هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

والی‌نژاد: دینی دارم و دین خودم را ادا می‌کنم

حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده این اثر با ابراز خوشحالی از اینکه نشست در زمانی برگزار می‌شود که اخبار خوب و دلگرم‌کننده‌ای از احمد متوسلیان منتشر شده است در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا خانواده احمد متوسلیان از تیم تولید این فیلم کدورتی به دل دارند، گفت: این نبود که خانواده متوسلیان راضی به نمایش نباشند، تعامل با خانواده احمد متوسلیان تا همین لحظه ادامه داشته است. این شرایط برای همه فیلم‌ها وجود دارد و وقتی فیلمی درباره فردی ساخته می شود، نظرهای مختلفی از جانب خانواده شکل می‌گیرد، ولی ما سعی کردیم که همه نظرات را در ساخت فیلم استفاده کنیم.

وی افزود:‌ همان‌طور که به تولید فیلم فکر می‌کنیم، به پخش آن‌هم قطعاً فکر می‌کنیم، ما همیشه فکر می‌کردیم که چه زمانی برای اکران مناسب است و منتظر بودیم این شرایط برای ما به وجود بیاید که این موفقیت در بهترین زمان ممکن به وجود آمد. همه‌جا گفته‌ام که احساس می‌کنم دینی دارم و دین خودم را ادا می‌کنم. چون این فیلم ملی و مردمی همه به ما کمک می‌کنند. همه پای کار آن هستند، هم نظامی‌ها، هم فرهنگی‌ها و هم مردم، نباید فراموش کنیم که فیلمی درباره احمد متوسلیان ساخته‌ایم که برای بهتر دیده شدن آن همه کمک خواهند کرد.

فیلم به خواست خانواده حاج احمد متوسلیان چند دقیقه کوتاه شد

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار»‌ در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش قبلی اظهار کرد: بعد از آماده شدن فیلم آن را به خانواده احمد متوسلیان نشان دادیم تا اگر ابهاماتی در این زمینه وجود دارد آن را برطرف کنیم. خانواده وی به برخی موارد اشاره کرده بودند که خواهان برطرف کردن آن بودند که درباره این صحنه ها با آنها صحبت و تمام تلاش خود را کردیم تا نسخه ای از فیلم به نمایش درآید که مورد تایید احمد متوسلیان قرار گیرد.

وی ادامه داد: به درخواست خانواده احمد متوسلیان بخشی از صحنه های فیلم کوتاه شده است که البته این تغییر تا جایی انجام شده که به فیلم صدمه نزند. در برخی موارد نیز آنها علاقه مند به تغییر صحنه هایی بودند که حذف آنها می‌توانست به فیلم صدمه بزند و ما سعی کردیم تعامل لازم را با آنها داشته باشیم. خوشبختانه آنها در این زمینه با ما به خوبی کنار آمدند ولی در نهایت ۲ تا ۳ دقیقه از زمان کلی فیلم کوتاه شد.

مهدویان: دوست دارم سه گانه جنگی‌ام را با محمد بروجردی تکمیل کنم

این کارگردان سینما با اشاره به ساخت فیلم های دیگر در مورد قهرمانان جنگ ایران توضیح داد: معلوم نیست که بخواهم به همین شکل در مورد افراد مختلفی از جنگ فیلم بسازم البته در رابطه با موضوعات مختلفی فکر کردم و سوژه های بسیاری در ذهن دارم. به این مساله فکر می کنم که بتوانم یک سه گانه جنگی بسازم اما معلوم نیست که فیلم سوم فیلم بعدی ام باشد.

مهدویان تاکید کرد: شخصا دوست دارم در مورد محمد بروجردی فیلم بسازم و پژوهش هایی نیز در این زمینه انجام داده ام و مطمئنم که این فیلم بسیار متفاوت تر از «ایستاده در غبار» خواهد بود.

مهدویان: نسبت به اکران همزمان در «هنر و تجربه» خوش‌بینم

مهدویان در ادامه درباره نمایش «ایستاده در غبار» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اکران گسترده عمومی به صورت همزمان توضیح داد: در ابتدا برخی از دوستان مخالف اکران «ایستاده در غبار» در گروه «هنر و تجربه» بودند اما من خودم جزو کسانی بودم که از این پیشنهاد استقبال کردم چراکه از ابتدا به دنبال یک اکران طولانی با تعداد سالن های کم بودیم، زمانی که اکران «هنر و تجربه» مطرح شد شرایطی پیش آمد که ما هم اکران گسترده داشتیم و هم اکران طولانی هنر و تجربه و این به نفع فیلم بود.

کنجکاوی کارگردان ایستاده در غبار در مورد نظر مخاطبان عام نسبت به این فیلم

کارگردان فیلم مستند تقدیر شده «آخرین روزهای زمستان» درباره پیش فروش بلیت فیلمش عنوان کرد: زمانی که پیش‌فروش بلیت فیلم را در چند سینما و پردیس، شروع کردیم، اتفاق خوبی افتاد برایم جالب بود. چرا که برخی‌ها هم فکر می‌کردند نهادهایی پای کار آمده‌‌اند تا بلیت‌ها خریداری شوند. خیلی جالب است که دیروز در جایی بودم، آقای سرتیپی زنگ زده بود که شما خودتان بلیت می‌خرید، در صورتیکه این طور نیست. چون این تصور وجود دارد که بلیت‌ها خریده می‌شود، در صورتیکه استقبال خوبی از فیلم شده است. شخصاً دوست دارم که ابتدا فیلمم اکران شود و در سینما توسط مردم دیده شود و ببینم که مخاطبین با این شکل از روایت ارتباط برقرار می‌کنند و نظرشان چیست.

دوست دارم متوسلیان برگردد و فیملش را با هم ببینیم

مهدویان نیز در ادامه این نشست پرسش و پاسخ درباره اینکه در اردیبهشت ماه خبری درباره احمد متوسلیان و زنده بودنش شنیده شد،‌ چه نظری دارد و آیا این اتفاق جزو کمپین تبلیغاتی او محسوب می‌شود،‌گفت:‌ وقتی خبر را شنیدم، برایم عجیب بود. حتی کسانی که به ما نزدیک‌ بودند، فکر می‌کردند این خبر و اتفاق‌ها جزو کمپین تبلیغاتی ماست! خودم متعجب بودم که این همزمانی چطور اتفاق افتاده است تا جایی که حتی روز گذشته محسن رضایی اظهارنظرهای جدی در این باره داشته است و نمی‌دانم اصلاً چطور شد که ما سال قبل تصمیم گرفتیم فیلم بسازیم، اردیبهشت ماه سال جاری خواستیم فیلم را اکران کنیم که  نشد و حالا با این خبرها همزمان با نمایش فیلم شنیده می‌شود. من دوست دارم احمد متوسلیان برگردد و فیلم را ببیند اما هیچ تصوری ندارم که چه می شود و چطور می‌شود. ما هم اخبار را دنبال می‌کنیم و مخاطب این اخبار هستیم.

به دنبال جذب مخاطب بودم نه جایزه!

مهدویان در ادامه سخنانش بیان کرد: تلاش من برای تولید این فیلم تنها جذب مخاطب بود و به هیچ جایزه ای فکر نمی کردم. من می خواستم فیلمنامه به گونه ای و بدون تغییر به تصویر کشیده شود که مخاطب احساس صداقت کند. البته هنوز این بار شیشه در دستان ما قرار دارد و همچنان در وسط تونل مرگ هستیم.

حبیب والی نژاد نیز در تکمیل سخنان مهدویان گفت: ما ایمان داشتیم که مهدویان یک فیلمنامه درست نوشته است و همه کسانی که در این فیلم حضور داشتند نیز به این مساله باور داشتند و این باور به ارگان های مختلف نیز منتقل شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>