سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
سینماگران و انتخابات/

شیخ طادی: زمان انتخابات سینماگران اهمیت پیدا می‌کنند

sheikhtadi2

یک کارگردان سینما تاکید کرد در کارزار انتخاباتی سینماگران و هنرمندان برای سیاستمداران اهمیت پیدا می‌کنند.

یک کارگردان سینما تاکید کرد در کارزار انتخاباتی سینماگران و هنرمندان برای سیاستمداران اهمیت پیدا می‌کنند.

پرویز شیخ طادی درباره حساسیت و نحوه ورود اهالی سینما به فضای انتخابات ریاست جمهوری و ساخت فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها به سوره سینما گفت: ورود فیلمسازان به فضای سیاست و بعضا ساخت فیلم‌های تبلیغاتی، باید با شناخت کامل اتفاق بیفتد و اثری که تولید می‌شود نگاه کاملا واقعگرا به نامزد مورد نظر داشته باشد. هنرمند سرباز مردم است. نباید جانب غیر از مردم را بگیرد. حضور هنرمندان در فضای انتخابات باید طوری اتفاق بیفتد که آنها نمکگیر خواص نشوند تا بتوانند در طول کار قوه مجریه عملکرد آنها را مورد انتقاد قرار دهد.

وی افزود: اغلب ستادهای انتخاباتی وقتی سفارشی برای ساخت فیلم تبلیغاتی را به فیلمسازان می‌دهند، فضا را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که نقاط قوت و توانایی نامزد بزرگنمایی شود و ضعف های وی را نادیده یا کوچک بشمرند. اما چقدر خوب است که فیلساز با شرایط و نگاه خود وارد عمل شود و تحت تاثیر قرار نگیرد تا بتواند منصفانه آن نامزد را به مردم معرفی کند.

کارگردان فیلم سینمایی «دایناسور» ادامه داد: تاکنون حضور هنرمندان و فیلمسازان در جبهه خاصی در کلیات فرهنگ و هنر دولت منتخب تاثیر پررنگی نداشته است. اغلب در این فصل زمانی از هنرمندان به عنوان تزیین در راستای سیاست استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند ویترینی از هنرمندان جمع کنند. متاسفانه نگاه بنیادین به تاثیر فرهنگ و هنر در زیرساخت‌های سیاسی، اجتماعی واقتصادی نمی‌شود و همواره بحث سوخت و اقتصاد و غیره برای دولتمردان مهم تر از فرهنگ بوده است. :بعد از انتخابات بیشترافرادی از فیلمسازان سود می‌کنند که کاملا به شکل قبیله ای عمل می‌کنند و با گرفتن پست‌های مدیریتی و شرایط مساعد فیلمسازی برای خودی‌ها راضی می‌شوند و تعداد زیاد اهالی بیکار سینما برایشان اهمیتی پیدا نمی‌کند.

شیخ طادی در پاسخ به این سوال که اگر به خودتان پیشنهاد ساخت فیلم تبلیغاتی برای نامزدهای ریاست جمهوری شود قبول می‌کنید گفت: اگر شناخت کاملی از آن نامزدی که پیشنهاد داده داشته باشم و شرایطم را بپذیرند قبول خواهم کرد.