سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ تیر ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

چرا «ابد و یک روز» پس از گذشت ۱۰۰ روز همچنان با بیشترین تعداد سالن به اکران عادی‌ش ادامه می‌دهد؟/ سخنگوی شورای صنفی نمایش: فروش بلیط این فیلم در ساعات عادی تخلف است و باید پیگیری شود

faraji-ticket

با نگاهی به جدول فروش هفتگی مشخص شد که فیلم سینمایی «ابد و یک روز» که بیش از ۱۰۰ روز از اکران آن می‌گذرد، در حال حاضر ۶۵ سالن سینما را در اختیار دارد. این در حالی است که فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار» و «عادت نمی‌کنیم» که جز تازه‌ترین آثار اکران شده در سینماها هستند به ترتیب ۵۵ و ۵۱ سالن در اختیار دارند!

به گزارش خبرنگار سوره سینما، چندی پیش بود که اعلام شد با تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم های اکران نوروزی به دلیل فروش بسیار خوب در اکران در طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان امکان نمایش خواهند داشت و در این مسیر انتخاب فیلم‌ها به سالن داران سپرده شده است.

فیلم‌های «ابد و یک روز»، «بادیگارد»، «من سالوادور نیستم» و «کفش هایم کو» چهار اثری بودند که با تصمیم شورای صنفی نمایش مجوز پیدا کردند تا در سانس‌هایی خارج از سانس موظفی سینماهای تهران، یعنی از ساعت ۱۱ شب تا یک ساعت قبل از اذان صبح در قالب طرح اکران افطار تا سحر به روی پرده بروند.

این طرح که با جهت رونق بخشیدن بیش از پیش سینماها مطرح شده بود، با استقبال سینماداران نیز روبرو شد، اما به نظر می‌رسد در مرحله اجرا از روال عادی و قانونی خود خارج شده است.

با نگاهی به جدول فروش هفتگی در سایت سینماتیکت – به عنوان منبع رسمی اعلام شده از سوی وزارت ارشاد در زمینه اعلام میزان فروش فیلم‌های سینمایی- متوجه این موضوع شدیم که فیلم سینمایی «ابد و یک روز» که بیش از ۱۰۰ روز از اکران آن می‌گذرد، در حال حاضر ۶۵ سالن سینما را در اختیار دارد. این در حالی است که فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار» و «عادت نمی‌کنیم» که جز تازه‌ترین آثار اکران شده در سینماها هستند به ترتیب ۵۵ و ۵۱ سالن در اختیار دارند!

cinema-ticket2

نکته جالب آن که براساس طرح اعلام شده از سوی شورای صنفی نمایش سینماهای شرکت کننده در این طرح فقط مجاز به بلیط فروشی در ساعتی خارجی از زمان موظفی خود یعنی ساعت ۱۱ شب تا یک ساعت قبل از اذان صبح هستند این درحالی است که بسیاری از سینماهای تهران در ساعت‌های قبل از افطار و در چندین سانس مختلف اقدام به بلیط فروشی برای «ابد ویک روز» می‌کنند.

در همین رابطه با غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش تماس گرفتیم تا در ارتباط با تعداد بالای سینماهای اختصاص یافته به فیلم «ابد و یک روز» آن هم در شرایطی که بیش از ۹۸ روز از اکران آن می‌گذرد، بپرسیم. فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در توضیح چرایی این اتفاق گفت: دلیل این موضوع آن است که سقف اکران ۱۰ هفته‌ای مختص سینماهای تهران است و بسیاری از سینماهای شهرستان‌ها که پیش از این در حال نمایش آثار دیگر بودند، حالا به سراغ اکران «ابد و یک روز» آمده‌اند.

وی افزود: سینماگران بخش خصوصی تنها به فکر فروش خود هستند و کاری به نام فیلم و یا کارگردان آن ندارند؛ این موضوع باعث شده تا به یک باره تعداد سالن‌ها این فیلم بیشتر شود. البته اکران تمامی آثار مربوط به نوبت اول اکران نوروزی با رسیدن نوبت اکران عید فطر در همه سینماها خاتمه می‌یابد.

فرجی در پاسخ به سوال دیگر «سوره سینما» در ارتباط با نمایش «ابد و یک روز» در ساعتی خارج از زمان موظفی سینماهای تهران گفت: براساس طرح اکران افطار تا سحر، سینماها فقط مجازند که ۴ فیلم اکران نوروزی را در ساعتی خارج از زمان موظفی خود اکران نمایند و در صورتی که سینمایی در ساعت پیش از این زمان اقدام به بلیط فروشی برای فیلم‌ها کند، تخلف کرده است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>