سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ تیر ۱۳۹۵ در ۱:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

تهیه‌کننده سابق «خندوانه» به سراغ شکرستانی‌ها رفت

shekarestan

جواد فرحانی تهیه‌کننده پیشین برنامه «خندوانه»، به تازگی تهیه‌کنندگی یک برنامه تلویزیونی دیگر را بر عهده گرفته که در آن قرار است شخصیت‌های انیمیشن «شکرستان» به شکل عروسک‌های ماپتی حضور داشته باشند.

به گزارش سوره سینما، جواد فرحانی تهیه‌کننده دو سری ابتدایی برنامه «خندوانه»، این‌روزها در تدارک ساخت یک مجموعه تلویزیونی جدید است که در ساخت آن از عوامل برنامه‌های آشنا و موفق تلویزیون بهره گرفته است. کارگردانی این مجموعه را فواد صفاریان بر عهده دارد که پیش از این با حضور در اتاق فکر سری اول «خندوانه»، سابقه همکاری با فرحانی را داشته است. سجاد افشاریان نیز که نویسنده این مجموعه تازه است، شهرت خود را مدیون حضور در استندآپ کمدی‌های سری دوم «خندوانه» در کنار نویسندگی و همکاری قبلی‌اش با این تهیه‌کننده است.

مجموعه تلویزیونی که فرحانی قصد دارد آن را روی آنتن ببرد با همکاری مرکز صبا ساخته می‌شود و  در تولید آن قرار است صدا پیشگان و عروسک‌گردانان «کلاه قرمزی» این‌بار به شخصیت‌های عروسکی مجموعه «شکرستان» جان بدهند. با توجه به مجموعه این اتفاقات و با در نظر گرفتن این‌که عروسک‌های ماپتی هروقت در تلویزیون همراه با هنرمندان شاخص و کار گروهی منسجم ارائه شده‌، موفق بوده‌اند؛ باید گفت فرحانی از همه نظر از گروه و اتفاقاتی برای ساخت برنامه تازه‌اش استفاده کرده که قبلا امتحان خود را در جذب مخاطب پس داده‌ است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این‌که آیا سعی کرده از ریسک کردن در تولید این برنامه دوری کند، می‌گوید: «نه اصلا بحث ریسک مطرح نیست. من فکر می‌کنم کار حرفه‌ای، آدم حرفه‌ای می‌خواهد و همه افرادی که در این پروژه حضور دارند متخصص هستند. البته این اتفاق هزینه بالایی هم دربردارد و اصولا کار با افراد متخصص چند برابر معمول هزینه خواهد داشت. اما به عنوان تهیه‌کننده فکر می‌کردم باید از آدم‌های درجه یک برای ساخت این مجموعه استفاده کنم. آن هم به این دلیل که تلویزیون با وجود مخاطب سراسری‌اش در کشور، رسانه قابل احترامی است و اصلا کار کردن در این مدیوم با دیگر مدیوم‌ها فرق می‌کند. معتقدم ما برای مردم کار می‌کنیم و همیشه هم جواب کار خوب را می‌توان توسط مردم دریافت کرد.»

به گفته او، تولید این مجموعه از اواخر ماه رمضان تولید به شکل جدی‌تری آغاز خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست از کدام شبکه تلویزیونی روی آنتن خواهد رفت.

فرحانی همچنین درباره قالب این برنامه و اتفاقات تازه در آن می‌گوید: «ما به دنبال برنامه متفاوتی هستیم اما قرار نیست که چیزی را کشف کنیم که قبلا کشف نشده باشد و قرار نیست اتفاق عجیب و غریبی در این برنامه بیافتد. بلکه قرار است با تیم حرفه‌ای و موفق، کاری حرفه‌ای ارائه دهیم.»

آن‌طور که فرحانی در ادامه توضیحاتش درباره این مجموعه می‌گوید، در دیگر بخش‌های آن نیز از حضور هنرمندان نام‌آشنایی استفاده شده است. نقاشی‌های پشت صحنه این مجموعه را بزرگمهر حسین‌پور، طراحی لباس نازنین بیاتی، ساخت دکور پیمان قانع و دستیاری کارگردان را روزبه سجادحسینی به عهده دارد، همچنین عروسک‌های این مجموعه به سرپرستی بنفشه بدیعی ساخته شده‌اند و از صداپیشگان و عروسک‌گردان‌ها می‌توان به هنرمندانی چون محمد بحرانی، بهادر ملکی،آزاده معیریان، محمد لقمانیان، امیر سلطان‌احمدی، شیما بخشنده و… اشاره کرد.

فواد صفاریان کارگردان این مجموعه نیز با اشاره به این‌که این اثر در مرحله ساخت عروسک و دکور قرار دارد، در این‌باره به آی‌ سینما می‌گوید: «موضوعی که درباره تولید این مجموعه وجود دارد این‌ است که شخصیت‌ها از شکل انیمیشن به عروسکی تبدیل می‌شوند. این تغییر هم خوشایند است و هم امیدواریم مشکل‌ساز نباشد؛ البته در نهایت تصورمان این است که جذاب‌تر خواهد شد و همه تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد.»

البته فرحانی از ۵ ماه پیش، درگیر ساخت انیمیشن سینمایی «شکرستان» نیز شده است که افشاریان در آن پروژه نیز به عنوان نویسنده حضور دارد.

منبع: آی سینما


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>