سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۳۹۵ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

مسعود فراستی با «یه حبه نقد» به شبکه نوجوان می‌آید

ferasati2

برنامه «یک حبه نقد» به تهیه کنندگی سید احمدرضا دانش با حضور مسعود فراستی به نقد آثار سینمایی ایرانی، خارجی و انیمیشن توسط نوجوانان می پردازد.

به گزارش سوره سینما، سید احمدرضا دانش تهیه‌کننده برنامه جدید «یه حبه نقد» در خصوص جزئیات این برنامه؛ با اشاره به محوریت این برنامه گفت: برنامه «یه حبه نقد» با حضور تعدادی از نوجوانان به همراه مجری و منتقد به نقد فیلم‌های سینمایی که از قبل تعیین شده اند، می‌پردازد. در واقع نوجوانان محور اصلی کار ما هستند نه منتقدین. حضور منتقد به این دلیل است  که نوجوانان بتوانند نقد را اصولی تر و دقیق تر انجام بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که فیلم‌ها بر چه اساسی انتخاب می شوند، اظهار داشت: در ابتدا موضوع فیلم باید به گونه ای باشد که نوجوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اگر شخصیت اول فیلم یک نوجوان باشد، آن فیلم در اولویت است. فیلم‌ها متنوع هستند و شامل آثار ایرانی، خارجی و انیمیشن می شوند. ضمن اینکه ما در این برنامه آیتمی به نام «کلاس نقد» با حضور معلمین نقد داریم. یکی از معلم‌های نقد در این برنامه مسعود فراستی است. البته معلم‌های دیگری هم هستند اما فقط حضور مسعود فراستی قطعی شده است و همگی در رده منتقدین پیشکسوت به عنوان معلم با نوجوانان صحبت می کنند.

تهیه کننده برنامه «یه حبه نقد» درباره دلیل حضور فراستی با همه حواشی پیش آمده توضیح داد: برنامه ما ناظر بر حاشیه سازی اطراف سینما نیست، بیشتر سواد مسعود فراستی در حیطه سینما و نقد مدنظر ماست. در رسانه ممکن است خیلی از افراد بحث‌ها و حاشیه‌هایی داشته باشند  که ما به هیچ عنوان به آن کاری نداریم و مبنای ما همان هدفی است که در برنامه داریم، به هر حال فراستی سواد نقد را دارد و خیلی از نوجوانان از حضور او استقبال کرده اند.

دانش با بیان هدف ساخت این برنامه تصریح کرد: هدف اولیه برنامه این است که به نوجوانان جرات نقد کردن بدهد. زیرا ممکن است برخی مسائل را نوجوانان بهتر درک کنند ولی به ادبیات و گفتمان نقد آگاه نباشند و شاید فکر کنند که نمی توانند راجع به آن حرف بزنند، یا اگر صحبتی کنند، مورد تمسخر قرار بگیرند. هدف اول ما این است که به نوجوانان بگوییم آن‌ها هم می توانند راجع به فیلم‌ها صحبت کنند. در کنار آن با منتقدان با تجربه روش بهتر فیلم دیدن و صحبت کردن راجع به فیلم در زوایای مختلف را می آموزند.

دانش درباره مطرح شدن ایده این برنامه عنوان کرد: ایده اولیه از طرف شبکه به من پیشنهاد شد، بعد از آن جلسات متعددی تشکیل شد و ایده‌های زیادی هم از آن جلسات بیرون آمد تا برنامه به این نقطه رسید. نا گفته نماند که ما از مدارس مختلف حدود دویست نفر از دانش‌آموزان با فرهنگ‌های مختلف را انتخاب کردیم و سعی داشتیم که در انتخاب‌هایمان یک قشر خاص را پوشش ندهیم و از همه اقشار استفاده کنیم.

احمدرضا دانش در پایان گفت: این برنامه در دو بخش مجزای دختران  و پسران، با رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال قرار است از هفته آینده از شبکه نوجوان پخش شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>