سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۳۹۵ در ۱:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

علی ملاقلی‌پور: در خانه سینما فقط آثار نزدیکان را داوری می‌کنند!/ «قندون جهیزیه» چون سینما را نقد کرد، کنار گذاشته شد

molagholi-ghandoon

علی ملاقلی‌پور نسبت به حذف فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» از جشن خانه سینما واکنش نشان داد.

به گزارش سوره سینما، علی ملاقلی‌پور کارگردان جوان سینمای ایران که دو سال پیش با ساخت فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» توجه بسیاری از کارشناسان سینما را به خود جلب کرد، در واکنش به حذف فیلمش از جشن خانه سینما، یادداشتی انتقادی در ارتباط با نقدناپذیری اهالی سینما در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت. وی همچنین در این یادداشت به شیوه انتخاب آثار برای حضور در جشن خانه سینما که براساس نزدیکی افراد به برخی چهره‌های خاص انجام می‌شود، اعتراض کرده است.

ملاقلی‌پور در یادداشت خود آورده است:

حال روز ما در شرایط سینما؛ امسال گفته اند در جشن خانه سینما تمام فیلمها داوری نمی شود؛ فقط فیلمهای شاخص. حالا شاخص حتما یعنی نزدیکان. صنف دستیاران کارگردان و برنامه ریزان هم مردانه در برابر این ارتباط بازیها ایستاد و داوری را به جشن معرفی نکرد تا اعتراض خود را به این تقسیم جوایز به نزدیکان اعلام کند.

در واقع روند بایکوت فیلمهای جوانهای مستقلی مثل بنده که در بخش خصوصی فیلم ساختیم کلید خورد و اصلا حال من یاغی حال عکس است. اما کرم اوستا کریم تا هر جا که بتوانم می جنگم. قندون جهیزیه چون سینما رو نقد کرد کنار گذاشته شد. اصلا سینماگران قدیمی تحمل نقد دارند که خودشان مدعی اند بقیه اقشار جامعه نقد پذیر باشند؟!

ali-molagholipor


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>