سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

«غول بزرگ مهربان» اسپیلبرگ در بریتانیا موفق‌ ظاهر شد

The-BFG

«غول بزرگ مهربان» فیلم جدید اسپیلبرگ در باکس آفیس بریتانیا موفق شد تا «سفر ستاره‌ای» را کنار بگذارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از اسکرین دیلی، فیلم جدید استیون اسپیلبرگ که اقتباسی از داستان رولد دال نویسنده محبوب کودکان است، در بریتانیا سومین افتتاحیه بزرگ اسپیلبرگ را به نام خودش کرد.

این فیلم که در تعطیلات آخر هفته در بریتانیا اکران خود را آغاز کرد در این مدت ۶.۹۷ میلیون دلار فروش کرد.

این در حالی است که «سفر ستاره‌ای» در جایگاه دوم قرار گرفت و ۶.۲۱ دلار فروش را ثبت کرد.

در همین حال کنسرت ۲۰۱۶ آندری ریو آهنگساز مشهور اتریشی در ماستریخت که برای سینما به صورت زنده تنظیم شده بود در مکان سوم قرار گرفت و ۱.۸۴ میلیون دلار فروش کرد.

«BFG» فیلم اسپیلبرگ با نمایش در ۶۸۰ سالن سینما این موفقیت را کسب کرد و سومین افتتاحیه بزرگ را برای کارگردانش رقم زد. پیش از این «جنگ دنیاها» و «ایندیانا جونز و سلطنت جمجمه بلورین» نیز پرفروش ترین افتتاحیه‌های سال بریتانیا شده بودند.

در عین حال این موفق‌ترین افتتاحیه این فیلم در تمامی مناطق فروش و نمایش فیلم بود. زیرا این فیلم در آمریکا در حالی اکران شد که فیلم رقیب پرقدرتی چون‌ «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» را داشت که هم زمان اکران شد.

این افتتاحیه پراقبال ترین افتتاحیه از اثری از اسپیلرگ پس از نمایش «تن تن: اسرار اسب شاخدار» بود که فروشی ۸.۸۸ میلیون دلاری را سال ۲۰۱۱ در بریتانیا تجربه کرد و با افزودن ۴.۲۸ میلیون دلار در پیش نمایش غیررسمی آن، به عنوان پنجمین افتتاحیه پرفروش بریتانیا در همه دوران ثبت شد.

با توجه به اهمیتی که رولد دال به عنوان یک نویسنده بریتانیایی دارد از آثار این نویسنده اقبال زیادی می‌شود و «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی تیم برتون با بازی جانی دپ با نمایش در ۵۳۱ سالن سینما بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش کرده بود.

منبع: مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>