سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

محمدحسین مهدویان: سلامت در اولویت مردم نیست/ ممانعت از ورود مواد ناسالم به بازار مهمتر از فیلمسازی است

mahdavian

راحت‌ترین کار در راستای افزایش سلامت جامعه این است که جلوی ورود دخانیات و مواد غذایی، دارویی و بهداشتی ناسالم گرفته شود تا اینکه بخواهیم در این زمینه کار فرهنگی کنیم. اگر روزی به من سفارش شود که در این مورد فیلم بسازم احتمال قبول آن خیلی کم است.

سوره سینما : محمدحسین مهدویان بیان کرد: در جامعه‌ای که سلامت عمومی وجود ندارد و مردم درگیر مسائل روزمره خود هستند، هنرمندان نمی‌توانند کار فرهنگی در این زمینه انجام دهند. در جامعه‌ای که مردم با انبوهی از مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند قطعا سلامت و بهداشت در اولویت‌های بعدی آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مردم کشور ما از لحاظ تغدیه سالم با مشکل روبه‌رو هستند و فرهنگ‌سازی و ساخت فیلم در زمینه سلامت نمی‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد. باید پایه‌های سلامت و تغذیه را درست کنیم و بعد از آن با ساخت فیلم و جریان‌سازی بتوان به درستی به آنها نشان داد که چگونه می‌توانند مراقب سلامتی خود باشند.

مهدویان تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها درست باشد و مردم از نظام بیمه درستی برخوردار باشند، احتیاج کمتری به کار فرهنگی و یا ساخت فیلم احساس می شود.

وی ادامه داد: هرگاه از طرف مسئولان زیربط به صورت درست و اصولی به مشکلات درمانی رسیدگی شود آن گاه می‌توان از طریق هنر و سینما به مردم گفت که بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و سعی کنند راه پیشگیری از بیماری‌ها را بدانند.

کارگردان «ایستاده در غبار» بیان کرد: در وهله اول باید سلامت عمومی و تغذیه درست برای مردم در نظر گرفته شود که مردم بدون اطلاع به بیماری دچار نشوند. مراقبت از سلامت جامعه به عهده مسئولانی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و کار فرهنگی و فیلم سازی و جشنواره ها فقط میتواند اطلاع رسانی کند و اطلاع رسانی زمانی اثر بخشی خواهد داشت که اصلا مواد غذایی مسموم وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: راحت‌ترین کار در راستای افزایش سلامت جامعه این است که جلوی ورود دخانیات و مواد غذایی، دارویی و بهداشتی ناسالم گرفته شود تا اینکه بخواهیم در این زمینه کار فرهنگی کنیم. اطلاع‌رسانی سلامت هم کار رسانه‌هاست و نمی‌توان این کار را با هنر و سینما ادغام کرد.

این کارگردان در مورد ساخت فیلم با موضوع سلامت اظهار کرد: اگر روزی به من سفارش شود که در این مورد فیلم بسازم احتمال قبول آن خیلی کم است، ولی اگر احساس کنم که می‌توانم با فیلمسازی به مردم کشورم و سلامت آنها خدمتی کرده باشم و فیلمسازی در مورد این موضوع دغدغه خود من باشد، قطعا اینکار را خواهم کرد.

وی همچنین در مورد تاثیر برگزاری جشنواره در ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت و جلب توجه مردم به این موضوع گفت: شاید برگزاری جشنواره تلنگری باشد که بیشتر به فکر سلامت جامعه باشیم و بتوانیم با همراهی مسئولین کمکی به سلامتی مردم کرده باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>