سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

واکنش مدیر شبکه سه به خبر احضارش به دادگاه: حضور مدیران صدا و سیما در دادگاه‌ها امری عادی است

pormohamadi

پورمحمدی گفت: هنوز احضاریه‌ای برای حضور در دادگاه به دستم نرسیده است.

به گزارش سوره سینما، علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه سیما در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون احضار وی به دادسرای جنایی به جرم تسبیب در قتل اظهار داشت: بسیاری از خبرگزاری‌ها این خبر را منتشر کرده‌اند، اما هنوز احضاریه به دست من نرسیده است و از صحت و سقم آن اطلاعی ندارم. اینکه چرا قبل از ارسال احضاریه این خبر رسانه‌ای شده، برایم سؤال برانگیز است.

وی ادامه داد: من اصلاً اطلاع ندارم که محل این دادگاه کجاست، اما به محض دریافت احضاریه در دادگاه حاضر خواهم شد و به هرچه قانون و قانون‌گذار حکم کند، تبعیت می‌کنم.

پورمحمدی گفت: چندی پیش شنیده بودم که دادگاه تهیه کننده و کارگردان سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» را به پرداخت یک چهارم دیه محکوم کرده است، اما درباره احضار دیگران چنین سخنی در میان نبود و هنوز هم برگه‌ای به دستم نرسیده است.

مدیر شبکه سه سیما خاطرنشان کرد: مدیران صدا و سیما درباره برنامه‌های پخش شده از رسانه ملی پرونده‌های بسیاری در دستگاه قضایی دارند و به طور معمول به محاکم رفت و آمد می‌کنند، من هم قبل و بعد از انقلاب به دادگاه‌های بسیاری رفته‌ام. فایده شرکت در این جلسات آشنایی با قوانین حقوقی است.

وی با بیان اینکه مراحل تحقیق در این پرونده به درستی انجام نشده است، افزود: اینکه فردی تلویزیون نگاه می‌کند و تأثیرات تلویزیون باعث قتلش می‌شود، موجب تأسف و تأثر است. باید صاحب نظران در این باره بیاندیشند و راه‌حل‌های اساسی برای آن پیدا کنند.

پورمحمدی افزود: متاسفانه در کشور ما که فرزند سالاری وجود دارد و ساعت خواب کودکان منظم نیست، والدین برای ساعت خواب فرزندانشان برنامه‌ای ندارند. مشخص نیست که در این میان تلویزیون چه باید بکند؟

مدیر شبکه سه سیما عنوان کرد: بهتر بود دادگاه در مورد این پرونده تحقیقات بیشتری انجام می‌داد تا متوجه شود که در تولید و پخش یک سریال یا فیلم چه کسانی سهم و نقش دارند و چه کسانی مقصرند؟ اما با همه مباحث بنده به عنوان مدیر شبکه سه مسئولیت کوتاهی‌ها و تقصیراتی را که در بخش های گوناگون صدا و سیما رخ داده است، به عهده می‌گیرم.

وی در پایان گفت: تسبیب هم کلمه جالبی است!

گفتنی است، دو روز قبل خبری منبی بر احضار پور محمدی شبکه سه سیما به عنوان صادرکننده مجوز پخش سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» و علیرضا افخمی به عنوان کارگردان این سریال به دادسرای جنایی تهران به اتهام تسبیب در مرگ مرحوم «مهدی کوهی» منتشر شد. گفته می شود این نوجوان که مبتلا به اختلال بیش فعالی بوده، تحت تأثیر محتوای این مجموعه تلویزیونی اقدام به حلق آویز کردن خود کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>