سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۵ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
پنجشنبه چهارم شهریور ساعت 21 ؛

مستند «خواهران قریب» از شبکه مستند سیما پخش می‌شود

kaharan-gharib

مستند «خواهران قریب» تولید حوزه هنری که به تازگی در مراسمی رونمایی شده، با پخش از شبکه مستند، تلاش دو خواهر ورزشکار در مسابقات آسیایی اینچئون را روایت می‌کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «خواهران قریب» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین همایونفر که هفته گذشته در حوزه هنری رونمایی شد؛ برای اولین بار از شبکه مستند سیما پخش می شود.

این فیلم روایتی از سرگذشت دو خواهر ووشوکار، الهه و شهربانو منصوریان است که در مسابقات آسیایی اینچئون تلاش میکنند و شرایط سخت رقابت در میدان ورزشی و نگرانی کسب مدال برای ایران را به تصویر میکشد.

به گفته الهه منصوریان کار ورزشکاران زن در مسابقات جهانی به مراتب سخت‌تر از رقیبانشان است، چون این بانوان با پوشش اسلامی که به آن عقیده و علاقه دارند، در رقابتها حاضر میشوند و شاید این موضوع، در نتیجه مسابقه تاثیرگذار باشد.

وی در مراسم رونمایی نیز در سخنانی توضیح داد: این مستند، روایت مسابقه ای بود که در بازی‌های آسیایی داشتیم و در حالی که ایران دو نماینده برای این مسابقات می‌خواست، در نبردهای عادلانه‌ای من و خواهرم انتخاب شدیم که روزهای سخت و در عین حال هیجان انگیز مسابقات را پشت سر گذاشتیم. از حوزه هنری برای حمایت از این مستند تشکر می‌کنم و امیدواریم مستندهای ورزشی بیشتری تهیه شود.

مهدی علی ‌نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران، در مراسم رونمایی این مستند، آن را اولین اثر با موضوع ووشو معرفی کرد و گفت: ورزش، از اشک‌ها و لبخندها تشکیل شده و زیبایی‌اش همین شکست و پیروزی‌هایی است که در این مستند هم دیدیم. این فیلم به خوبی توانسته سیاهی و سفیدی را در کنار هم نشان دهد و یادآوری کند باخت نباید باعث ناامیدی شود چراکه میتواند شروعی برای پیروزی باشد.

همچنین عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش در این مراسم، «خواهران قریب» را فیلم ارزشمندی معرفی کرد که او را تحت تاثیر قرار داده است.

«خواهران قریب» پنجشنبه چهارم شهریور ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه پنجم شهریور ساعت ۸:۳۰ بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>