سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب
یک کارشناس سینما:

ده‌نمکی با شخصیت‌ زن‌ فیلمش، مخاطب‌ جذب‌ می‌کند

hoseini-ghoghnoos

یک کارشناس سینما تاکید کرد مسعود ده‌نمکی در فیلم «رسوایی» با استفاده از شخصیت زن و گریم اغراق‌آمیز او مخاطب جذب کرده است.

یک کارشناس سینما تاکید کرد مسعود ده نمکی در فیلم «رسوایی» با استفاده از شخصیت زن و گریم اغراق آمیز او مخاطب جذب کرده است.
سوره سینما- خبرگزاری دانشجو نوشت: سید محمد حسینی در مراسم نمایش فیلم «رسوایی» که دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، گفت:  یکی از مشکلات جدی که در ارتباط با صحبت کردن درباره کارهای مسعود ده‌نمکی وجود دارد این است که آن چه را که نمی خواهیم بگوییم خود ده نمکی در ذهن‌هایمان جای می‌دهد. ده‌نمکی با جنجال‌آفرینی فیلم‌هایش را به فروش می‌رساند و در اکثر کارهایش این چنین رفتاری را می‌بینیم.

این منتقد سینما افزود: چند ماه قبل از آغاز فیلمبرداری فیلم «رسوایی» جنجال دعوت از آنجلیا جولی و نامه سلحشور در خصوص بازیگران زن ایران شاهد بودیم که این مسئله نشان از جنجال‌آفرینی فیلم‌های ده‌نمکی دارد. اگر بچه مذهبی بخواهد مشکلات جامعه را مطرح کند به هر موسسه و ارگانی که برود بیرونش خواهند کرد؛ سوالم این است که اولویت سنجی آثار ده‌نمکی کجاست.

وی ادامه داد: در سال ۵۵ تا ۵۷ موج فیلم‌فارسی رو به افول گذاشت و لاابالی‌گری که در فیلم‌فارسی وجود داشت خود به خود از بین رفت؛ در آن زمان مستند «خانه خدا» به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران تبدیل شد. اگر امروز آثار ده‌نمکی دیده می‌شوند در واقع وام‌دار نوعی فطری‌گری ماست.  چرا زمانی که از سیدالشهدا می‌گوییم درباره غم و غصه‌های آن حضرت است و حرف‌های امام حسین(ع) را برای مردم بازگو نمی‌کنیم.

وی اظهار داشت: امام حسین یک سال قبل از واقعه عاشورا به سران قوای عرب گفت: تا کی مردم به خاطر دینتان به شما احترام بگذارند و شما با این دین، دنیایتان را آباد کنید. این سوال مهمی است بازاری که در فیلم «رسوایی» این‌ گونه به تصویر کشیده شده است در واقع همان کسی است که بسیاری از مساجد و مدرسه های ما را ساخته است.

این منتقد سینما ادامه داد: چرا در فیلم‌هایمان موضوعاتی را که در خلوت هر کسی وجود دارد به تصویر می‌کشیم؟ و بعد می‌گویم اینها واقعیت‌های جامعه است. در این فیلم شخصیت زن بسیار آرایش کرده است و ده‌نمکی با این مخاطب جذب می‌کند. کسانی که به دنبال جذب مشتری بیشتر به سینماها هستند از این ترفندها استفاده می‌کنند. فیلم‌های «یک حبه قند»، «بوسیدن روی ماه» و «حوض نقاشی» فیلم‌های ارزشی هستند که توسط حوزه هنری در این چند سال ساخته شده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>