سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
فرید مصطفوی در گفتگو با سوره سینما:

حرفی تازه‌ درباره شرایط سینما ندارم/ همیشه در حاشیه کار کرده‌ام

farid-mostafavi

فیلمنامه‌نویس «گیلانه» ابراز امیدواری کرد که با مساعد شدن شرایط کار برای کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان هم به نتیجه کارشان امید بیشتری پیدا کنند.

فیلمنامه‌نویس «گیلانه» ابراز امیدواری کرد که با مساعدشدن شرایط کار برای کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان هم به نتیجه کارشان امید بیشتری پیدا کنند.

فرید مصطفوی فیلمنامه‌نویس سینما درباره فعالیت‌های جدید خود به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول نگارش هستم ولی با شرایطی که سینما دارد چندان امیدی به تولیدشان ندارم. حرف تازه‌ای درباره اینکه این شرایط دقیقا چه شرایطی است ندارم. حرف‌ها همیشه عنوان شده است و حرف تازه‌ای نیست. من معمولا در حاشیه کار کرده‌ام و مستقیما با هیچ جریانی درگیر نبوده‌ام.

نویسنده «زیر پوست شهر» در توضیح بیشتر افزود: به هر حال فیلمنامه‌ای که فیلمنامه‌نویس می‌نویسد خودش تولید نمی‌کند و کارگردان و تهیه‌کننده باید آن را بسازند. کارگردانان ما معمولا بیکارند و خیلی‌ها هستند که سالهاست فیلم نساخته‌اند بنابراین فیلمنامه‌نویس حتی اگر فعالیتی داشته باشد نتیجه فعالیتش وابسته به کارگردان است.

مصطفوی گفت: من هم به نوعی مثل بقیه منتظرم که تغییرات مدیریتی اتفاق بیفتد، مدیریت‌ها تثبیت شود و شرایط تغییر پیدا کند. آخرین فیلمنامه‌ای که از من به نمایش درآمد «زادبوم» بود که مجوز اکران عمومی ندارد. فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد هم هنوز اجازه اکران ندارد.

وی درباره فعالیتش در تلویزیون گفت: با ابوالحسن داوودی مشغول نگارش فیلمنامه‌ای برای تلویزیون بودیم که در مرحله نگارش متوقف شد. احتمالا مشکلات مالی باعث این اتفاق شد چون تلویزیون هم مثل دیگر نهادها و وضع اقتصادی کشور دچار مشکل مالی است.

مصطفوی نگارش فیلمنامه‌های «پاییزان»، «زیر پوست شهر» و… را در کارنامه دارد.