سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۱:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

بازدید مدیر شبکه مستند از پشت صحنه مستند «ایرانی بمان»

irani-beman

سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند و ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه از پشت صحنه مجموعه «ایرانی بمان» به تهیه کنندگی صفا چاوش اوغلی در تهران بازدید کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این بازدید که مرتضی طاهری مشاور اجرایی معاون سیما نیز در آن حضور داشت، سکانس یک از قسمت سالمندان، با فرمان حرکت توسط مدیر شبکه، ضبط شد.

چاوش تهیه کننده «ایرانی بمان» در توضیح مراحل تولید این مستند گفت: این کار لوکیشن های متعددی دارد و بخش هایی از کار در خیابان ها ضبط شده است. ما لوکیشن های مختلفی از دروازه دولت گرفته تا امامزاده ها، شهرری، قم، انواع اغذیه فروشی و … داشته ایم و به موضوعاتی چون بهره وری، فرزندپروری، کودکان خیابانی، بیماران، سالمندان و…  پرداخته ایم.

غفوری نیز پیشنهاد داد به مباحثی چون فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و تاثیر این عناصر در خانواده و روابط اعضای خانواده در قالب این مجموعه پرداخته شود.

مدیر شبکه مستند همچنین در حاشیه این دیدار در گفتگویی تصریح کرد: در مدتی که در شبکه مستند حضور دارم، تلاش بر این بوده که برنامه ریزی کاملی برای تولیدات جدید و کنداکتور مناسبی برای شبکه داشته باشیم و شبکه مستند را به پایگاهی برای مستندسازان تبدیل کنیم؛ به نحوی که سلایق مختلف، اینجا در کنار هم قرار بگیرند.

غفوری با بیان اینکه شبکه مستند پایگاه اصلی تولید، نمایش و عرضه آثار مستند در کشور دانست و تاکید کرد این شبکه متعلق به مستندسازان خوب کشور است و افزود: مستندسازان باید شبکه مستند را شبکه خودشان بدانند، همانطور که شبکه خودشان هم هست. ما نیز از روز اول در فرصتهای مختلف اعلام کرده ایم همواره دست یاری مان را به سمت مستندسازان دراز میکنیم و امیدواریم با حضور گرمشان آنچه شایسته فضای مستندسازی کشور هست در شبکه مستند رقم بزنند.

مدیر شبکه مستند در پایان درباره اولویتهای تولیدی شبکه گفت: ما در پنج حوزه اصلی مباحث اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی،موضوعات اجتماعی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق،  ایران شناسی از جمله طبیعت، اقوام و تاریخ ایران، انقلاب، دفاع مقدس، تحولات منطقه از جمله شناخت عرصه بین الملل و تحولات جهانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی مشغول به تولید مستند هستیم.

مجموعه مستند «ایرانی بمان» تولید جدید شبکه مستند، در ۲۱ قسمت ۱۰ دقیقه ای به موضوعات مختلفی در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی در حوزه های متفاوتی از قبیل اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و … می پردازد و تلاش می کند موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>