سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۳۹۵ در ۱۱:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

زمان برگزاری چهارمین جشنواره فیلم یاس به تعویق افتاد

4thYas-2

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس با تعویق برپایی این جشنواره موافقت کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس، دکتر سید مصطفی ابطحی در این باره عنوان کرد: علی رغم آمادگی کامل ستاد جشنواره برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره و پایان کار هیات های انتخاب و داوری فیلم های بخش مسابقه ایران، سینما ویدیو، سریالها، اقلام تبلیغی و نیز فیلم های بخش بین الملل و به منظور همراهی با استان مازندران در تامین مکان برگزاری جشنواره، مخصوصا مراسم افتتاحیه و اختتامیه، با تعویق یک ماهه این رویداد برای آماده سازی هرچه بهتر و با کیفیت تر مکان برگزاری جشنواره و سالن های افتتاحیه و اختتامیه موافقت کردیم.

وی یادآور شد: استان مازندران با همکاری دبیرخانه جشنواره تمام تلاش خود را به منظور برگزاری این رویداد  مهم فرهنگی مهم در حوزه نمایش خانگی انجام داده است و مراحل آخر آماده سازی سالن ها توسط بخش خصوصی استانی صورت می گیرد وعلی رغم آمادگی کامل ستاد برگزاری جشنواره با درخواست مجریان آماده سازی سالن ها با تاخیر یک ماهه در برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی یاس موافقت شد.

سید مصطفی ابطحی افزود: برخورداری از اماکن استاندارد و سالن های مجهز برای برگزاری باشکوه جشنواره یکی از شروط اصلی موافقت سازمان سینمایی برای برگزاری جشنواره ها در استان های مختلف می باشد. استان مازندران از جمله استان هایی است که همکاری خود را برای برگزاری جشنواره ها با تامین سالن های مجهز ابراز داشته و مکان باشکوهی برای برگزاری این جشنواره را اختصاص داده است که اخرین مراحل تکمیل و تجهیز خود را سپری می کند.

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس تاکید کرد: تاسیس سالن های فرهنگی مناسب و استاندارد یکی از فواید جنبی جشنواره های ملی و بین المللی در استان ها است. سالن هایی که می توانند در طول سال جشنواره های مختلف، کنسرت ها و برنامه های متنوع فرهنگی را در خود جای دهند و طبیعی است که کیفیت صوتی و تصویری و تجهیزات این سالن ها در برگزاری با شکوه جشنواره ها موثر است.

دکتر ابطحی با بیان اینکه هرگونه تعجیل در بهره برداری از سالن ها می تواند آسیبی به کیفیت تجهیز این اماکن وارد کند اظهار کرد: برای پرهیز از این آسیب، دبیرخانه جشنواره به منظور همراهی با فعالان فرهنگی استان با تعویق یک ماهه در برگزاری جشنواره موافقت کرد.

وی گفت: امید است با تاسیس سالن های زیبا، امکان برگزاری جشنواره های متعدد در استان ها فراهم و حق استان ها در برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی ادا شود. این مهم نماد برقراری عدالت فرهنگی و برگزاری رویداد های مهم فرهنگی در استان ها است و امیدواریم جشنواره یاس نمونه موفقی از برگزاری جشنواره های مهم در استان ها باشد.

ابطحی در پایان از حضور ۱۰۸ فیلم در بخش داخلی، کل سریال های نمایش خانگی به تعداد ۲۰ سریال و نیز ۹۴ فیلم از کشورهای مختلف در بخش بین الملل این جشنواره خبر داد.

ابطحی اظهار امیدواری کرد جشنواره بین المللی فیلم یاس از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه در استان مازندران شهر رامسر برگزار شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>