سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

اکران ویژه «این زن حقش را می خواهد» در پردیس تماشا برگزار شد

ekran-in-zan

اکران ویژه «این زن حقش را می خواهد» شامگاه گذشته با حضور مخاطبان، اصحاب رسانه، قربانیان اسیدپاشی و هنرمندان در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، این برنامه که شامگاه گذشته (سه شنبه ۴ آبان) با حضور مخاطبان، اصحاب رسانه، قربانیان اسیدپاشی و هنرمندانی چون: میترا حجار، محسن توکلی(کارگردان)، ناصر شعبانی (تهیه کننده)، داوود صبوری (سرمایه گذار)، محسن محسنی نسب، شهره لرستانی، گیتی معینی و مسعود نجفی (مدیر سینما) در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد، بعد از نمایش فیلم هنرمندان با مخاطبان فیلم به گفتگو نشستند. ابتدا میترا حجار به روی سن آمد و از اینکه در جمع مردم است ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم که فیلم را دوست داشته باشید و می دانم که بخشی از خستگی و بی حوصلگی شما عزیزان ناشی از تلخی داستان است. تیم سازنده این فیلم تمام تلاش خود را کرده است که داستان فرزانه (شخصیت اصلی و قربانی اسیدپاشی) را درست روایت کند، فرزانه ای که نمونه های مشابه آن در جامعه ی ما زیاد است و  هم اکنون نیز چند تن از این عزیزان در جمع ما و در سالن حضور دارند.

وی همچنین گفت: من امیدوار بودم که بعد از نمایش فیلمی چون «لانتوری» دیگر شاهد این آفت در جامعه نباشیم ولی متاسفانه هنوز هم اخباری مبنی بر این معضل به گوش می رسد. تمام قربانیان اسیدپاشی یک آرزوی مشترک دارند و آن این است که ساخت چنین فیلم هایی به نجات یک نفر کمک کند و اگر این اتفاق بیفتد یعنی اینکه ما کارمان را درست انجام داده ایم.

سپس محسن توکلی کارگردان فیلم در ادامه صحبت های میترا حجاز عنوان کرد: فیلم «این زن حقش را می خواهد» بر اساس یک پرونده ی واقعی ساخته شده و مطالعه و تحقیق زیادی بر روی آن انجام شده است که مخاطب بتواند فیلم را ببیند و با آن ارتباط برقرار کند و خوشبختانه این فیلم توانسته است با حضور بازیگر خوبی چون میترا حجار بازتاب های مثبتی را در بین مردم داشته باشد.

داود صبوری سرمایه گذار و ایده پرداز فیلم نیز در خصوص ایده ی اولیه فیلم گفت: نود در صد داستان فیلم واقعی است و بر اساس پرونده قضایی که در یکی از شهرهای مجاور تهران اتفاق افتاده و منجر به حکم قصاص شده بود، ساخته شده است که در این پرونده موکل از هر آنچه که بود گذشت تا با اجرای حکم قصاص بتواند حقش را بگیرد چرا که معتقد بود این قصاص نیست بلکه گرفتن حق است. وی همچنین اظهار کرد: امیدوارم با نمایش این فیلم توانسته باشیم که حداقل حقوق یک زن را در جامعه به دست بیاوریم و تمام زن های جامعه مان بتوانند به حقوقشان برسند.

در پایان برنامه مخاطبان فیلم به نمایشگاه هنری توانمندی های چند تن از قربانیان اسیدپاشی که در برنامه حضور داشتند و همزمان با این اکران ویژه برپا شده بود هدایت شدند که چند اثر به فروش رفت.

لازم به یادآوری است که این برنامه ششمین اکران ویژه در پردیس سینمایی تماشا است و پیش از این عوامل و بازیگران فیلم های «ایستاده در غبار»، «لانتوری»، «ناردون»، «آبنبات چوبی» و «رفقای خوب» (بزرگداشت جمشید مشایخی) با مردم در این پردیس سینمایی دیدار کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>