سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

حضور فیلم سینمایی «نیم» در جشنواره سنت لوئیس آمریکا

nim

فیلم سینمایی «نیم» به کارگردانی بهمن کامیار در بخش بین الملل جشنواره سنت لوئیس آمریکا به نمایش در می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این پروژه سینمایی، فیلم «نیم» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن کامیار در روزهای  ١١ و ١٢ نوامبر در دو بخش جلوه‌گاه بین الملل و ویژه خاورمیانه International Spotlight/Middle Eastern Focus جشنواره سنت لوئیس آمریکا به نمایش درخواهد آمد که پخش بین المللی آن بر عهده  Iran ArtHouse film به مدیریت مرجان علیزاده است.

علاوه بر «نیم» ، فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی نیز از ایران در این دوره از جشنواره سنت لوئیس حضور دارد و افرادی چون جری لوئیس کمدین و بازیگر سرشناس آمریکایی به همراه چارلز بورنت، گوردن کوئین و کیم توکسی داوری این جشنواره را بر عهده دارند که جایزه بهترین فیلم،  بهترین مستند ساز و همچنین جایزه ویژه کانال ۵ فرانسه به همراه بهترین فیلم بین الملل را به تهیه کننده برتر خواهند داد.

«نیم» که پیش از این در بخش رسمی بیست و چهارمین جشنواره ریندنس انگلستان و مجازات و جزا ترکیه هم حضور داشت، داستان دختر جوانی به نام «آذر» با بازی هستی مهدوی را روایت می‌کند، که در جریان قتل مادرش درگیر ماجراهایی می‌شود.

هستی مهدوی، حسین سلیمانی، نگار عابدی، افشین سنگ‌چاپ، صدرالدین حجازی، میرطاهر مظلومی با حضور افتخاری آشا محرابی و با هنرمندی فریماه فرجامی، در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: بهمن کامیار، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: فرشید کیوانمهر، طراح چهره پردازی: مهری شیرازی، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، مدیر تولید: رضا بشیری، تدوین: مستانه مهاجر، صداگذاری: حسین ابوالصدق، طراح صحنه و لباس: شهرام غدیری‌فر و مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.

جشنواره سنت لوئیس آمریکا از تاریخ ١٣ تا ٢٣ آبان ( ٣ تا ١٣ نوامبر ) برگزار خواهد شد و فیلم «نیم» جمعه و شنبه، ١١ و ١٢ نوامبر در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>