سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۵ در ۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره فیلم «رویش» تمدید شد

Ruyesh

مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» به مدت ۲۰ روز تمدید شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و دبیر اجرایی دهمین دوره از جشنواره «رویش» با اعلام این خبر افزود: تا کنون بیش از ۷۰۰ اثر در سامانه اینترنتی ثبت اثر جشنواره ثبت شده است که هنوز به دبیرخانه جشنواره نرسیده است. به گفته برخی از فیلم‌سازان جوان، بخشی از این آثار که فرم شرکت در جشنواره را تکمیل کرده‌اند، در حال گذراندن آخرین مراحل تولید می‌باشند، لذا برای ایجاد فضای رقابتی بهتر و امکان حضور تمام این آثار در جشنواره، مهلت ارسال آثار به جشنواره «رویش» تمدید شد.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «رویش» ۲۰ آبان‌ماه بود که هم اکنون این تاریخ به مدت بیست روز تمدید شد. بنابراین آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره درمشهد، تا پایان روز دهم آذر ماه خواهد بود.

رفائی در خصوص جشنواره «رویش» گفت: سینمای دینی در دهمین دوره جشنواره «رویش» تعریفی فراتر از دوره‌های گذشته دارد. به نظر می‌رسد فیلم‌سازان در دهمین دوره به خودباوری و باورمندی دینی بر مبنای نگاه یقینی و قلبی دست یافته باشند زیرا روند انطباق تولیدات فیلم‌سازان بر مفاهیم عمیق دینی، در ۹ دوره گذشته روندی تصاعدی داشته و انتظار داریم در دهمین دوره، مفاهیم سینمای دینی در آثار تولیدی به بلوغ محتوایی رسیده باشد.

RUYESH-10

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه «رویش» ادامه داد: نگاه ما به دینداری یک نگاه عمقی است و قصد نداریم از طریق فیلم‌سازی میزان اعتقاد و دین مداری کسی را سنجش کنیم. ما انتظارمان از فیلم دینی این است که بتواند مبانی دینی و انسانی و فطری را به شکلی توأمان به مردم ارائه دهد.

دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، ۲۷ الی ۳۰ دی ماه در پردیس سینمای هویزه مشهد مقدس، برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>