سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۵ در ۹:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

جایزه خوشه طلایی جشنواره اسپانیا به فیلم کوتاه «سکوت» رسید

ali-asgari-spain

جایزه خوشه طلایى شصت و یکمین دوره جشنواره والادولید اسپانیا به فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانى مشترک فرنوش صمدى و على عسگرى اهدا شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای فیلم ، «سکوت» به کارگردانى مشترک فرنوش صمدى و على عسگرى موفق به کسب جایزه خوشه طلایى بهترین فیلم کوتاه شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم والادولید اسپانیا شد که فیلم فروشنده اصغر فرهادى نیز در همین جشنواره جایزه هیات داوران جوان را به خود اختصاص داد.

گفتنی است فیلم کوتاه «سکوت» در هفته ی گذشته موفق به دریافت چند جایزه بین المللی دیگر شد ؛که می توان به جایزه گربه طلایى جشنواره ازمیر ترکیه ،جایزه بهترین کارگردانى جشنواره زونتا ایتالیا ، دیپلم افتخار جشنواره فیلم هاى کوتاه تیمى رمانى و دیپلم افتخار جشنواره تانژه مراکش اشاره کرد.

این فیلم به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند.

ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس  بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

«سکوت» پیشتر در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزى از جمله بهترین کارگردانى جشن خانه سینما شد و شانس زیادى براى قرار گرفتن در جمع ۵ فیلم نهایى اسکار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>