سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مهدی آذرپندار خبر داد:

حضور سازمان بسیج با بیش از ۱۰ اثر در جشنواره عمار/ رونمایی از مستند جنجالی «کمین»

azarpendar

مهدی آذرپندار گفت: این سازمان با بیش از ۱۰ اثر در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حاضر می شود که مستند جنجالی «کمین» با موضوع ماهواره یکی از این مستندها است.

به گزارش سوره سینما ، مسئول اداره فیلم و نمایش معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین درمورد مستندهای ارسالی به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: مستند «طیبه» به تهیه کنندگی «مهدی مطهر» و کارگردانی «امین کفاش» در مورد شهیده «طیبه واعظی» که بهمن سال گذشته آماده شد و به جشنواره عمار نرسید، امسال در هفتمین دوره جشنواره عمار حاضر می‌شود.

وی افزود: شهیده «طیبه واعظی» از شهدای «جنبش مهدویون» بوده است و این مستند کار جذابی در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی و در مورد دستگیری یک زن و شوهر مبارز است که فرزند آنها در این ماجرا سرگذشت دراماتیکی پیدا می‌کند.

مسئول اداره نمایش بسیج مستضعفین ادامه داد: مستند دیگری که اداره نمایش بسیج مستضعفین برای شرکت در جشنواره عمار آماده کرده، «نیمه شب ۲۴ آوریل» نام دارد که توسط «جواد موگویی» ساخته شده و درمورد گروگانگیری در لانه جاسوسی است که اخیرا در سالن سوره حوزه هنری با حضور «عباس عبدی» و «سعید قاسمی» رونمایی و اکران شد.

آذرپندار خاطرنشان کرد: مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» در مورد واقعه طبس و شهید منتظر القائم بوده و به دنبال این است که چه کسی و به چه دلیلی دستور بمباران هواپیماهای آمریکایی باقی مانده در طبس را صادر کرده که منجر به شهادت شهید منتظر القائم و همراهان او شده است.

وی اضافه کرد: مستند «جزیره فارسی» کار دیگر اداره نمایش بسیج مستضعفین است که به کارگردانی «علی صدری نیا» ساخته شده و چندی پیش به مناسبت ۱۳ آبان ماه نمایش داده شد و در هفتمین جشنواره عمار حاضر می‌شود.

مسئول اداره نمایش بسیج مستضعفین یادآور شد: مستند «جزیره فارسی» نخستین مستندی است که در مورد دستگیری سال گذشته ملوانان آمریکایی در جزیره فارسی ساخته شده و در کنار این اتفاق به ماجراهای بعدی آن نیز می پردازد. این مستند کار جذابی شده و مخاطبان از دیدن آن لذت خواهند برد.

آذرپندار تصریح کرد: اداره نمایش بسیج مستضعفین، مستندی جنجالی به اسم «کمین» را درمورد ماهواره در جشنواره عمار خواهد داشت که مستند خاصی است و تا روز نمایش آن، توضیح خاصی درمورد آن نمی‌دهم. این مستند هم‌اکنون آخرین مراحل تدوین خود را پشت سر می‌گذارد.

وی ادامه داد: مستند «عاشورای ۸۸» کار دیگری به کارگردانی «علی صدری‌نیا» است که در مورد وقایع عاشورای سال ۸۸ است و تمام وقایع رخ داده در روز جنجالی عاشورای ۸۸  را به تصویر می‌کشد و هم‌اکنون در مرحله تصویربرداری قرار دارد.

مسئول اداره نمایش بسیج مستضعفین افزود: یک مستند پرتره نیز در مورد استاد پرهیزگار ساخته‌ایم که به احتمال زیاد به جشنواره امسال خواهد رسید که این کار توسط «مهدی فارسی» کارگردانی  شده است.

آذرپندار اظهار داشت: استاد پرهیزگار، قاری مشهور ایران، سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کند اما شخصیت او از یاد بسیاری رفته و یا معرفی نشده هر چند صدای او همچنان زینت‌بخش مجالس است و این مستند قصد دارد تا این چهره قرآنی را بیش از پیش در سطح کشور معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: مستند «پرتره‌ای از کاظمی آشتیانی» درمورد رئیس دانشکده رویان، دیگر کاری است که توسط آقای «محمد حبیبی» ساخته شده و برای حضور جشنواره عمار درنظر گرفته‌ایم و این کار هم سعی دارد تا این چهره علمی را به مردم معرفی کند.

مسئول اداره نمایش بسیج مستضعفین در پایان گفت: پیش بینی می‌کنم امسال بالای ۱۰ اثر برای ارسال به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار داشته باشیم ولی با توجه به این‌که تعدادی زیادی از آنها در مرحله تولید است تعداد دقیق آثار ارسالی را نمی‌توان اعلام کرد اما برنامه‌ریزی ما این است که همه این کارها به جشنواره عمار امسال برسد.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی AmmarFest.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد،مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>