سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آبان ۱۳۹۵ در ۵:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

«کمدی انسانی» در حال آماده‌سازی/ رهایی از گریم‌های تیپیکال تاریخی

comedy-ensani

«کمدی انسانی» تازه ترین فیلم محمدهادی کریمی این روزها مراحل پس از فیلمبرداری را برای آماده سازی می گذراند.

به گزارش سوره سینما ، فیلم «کمدی انسانی» یک کمدی-تراژدی در بستر تاریخ معاصر است و داستان زندگی یک شخصیت در برهه های مختلف زندگی را روایت می‌کند.

«کمدی انسانی» به دلیل زمینه تاریخی، از جمله آثار سینمای ایران است که چهره‌پردازی خاص خود را داشته است.

شهرام خلج چهره پرداز کمدی انسانی و برنده ی امسال بهترین چهره پردازی جشن خانه ی سینما که سال گذشته به خاطر «ایستاده در غبار» نامزد جایزه ی بهترین چهره پردازی فجر بود درباره ی چهره پردازی این کار با اشاره به اینکه «کمدی انسانی» یک استثناء در کارنامه ی کاری وی که اتفاقا مشحون از کارهای تاریخی بخصوص تاریخ معاصر است می باشد، اظهار داشت این تفاوت و مستثنی بودن در این نکته است که شخصیت ها علیرغم این که متعلق به سالهای اخیر نیستند اما نمی بایست الزاما در چنبره ی زمانی خاصی هم گرفتار باشند.

خلج خاطرنشان ساخت: در چهره پردازی کاراکترهای «کمدی انسانی» تقریبا تمامی قطعه گذاری‌ها یا استفاده از پروتزها را جهت صرفا تاریخی کردن حذف کردیم و با خواست مشترکمان با کارگردان به توافق رسیدیم که چهره هایی را ایجاد کنیم که صرفا به خاطر یک بازه زمانی خاص طراحی نشده باشد، به این معنا که در کنار وامداری به اصول کلی طراحی گریم در یک دور ه ی خاص اما در جزییات وابستگی زمانی ما بسیار پایین بود و سعی کردیم شخصیتها از گریمهای تیپیکال آثار تاریخی رهایی یابند.

این چهره پرداز ادامه داد: محمدهادی کریمی شاید به خاطر اینکه خودش نویسنده هم هست با وسواس بالا کارگردانی را پیش می برد و پیش می آمد که حین فیلمبرداری ریزه کاری هایی در جهت بهتر شدن متن به سناریو افزوده می شد و همین به دقت بیشتر برای تأکید بر چهره پردازی نیاز داشت.

«کمدی انسانی» نیمه مردادماه در تهران کلید خورد و فیلمبرداری آن تا اواخر مهرماه ادامه داشت.

چهار نسل بازیگری در «کمدی انسانی» حضور داشته‌اند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید بازیگران سینما مانند هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار و چهره هایی که در آغاز راه توانمندی خود را به اثبات رسانده اند مانند آرمان درویش و نسل چهارم نوآمده و نوجوان بازیگری نظیر ایلیا نصراللهی که سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر مورد توجه قرار گرفت و آرمان درویش ، هومن سیدی و لیلا زارع در چند مقطع سنی شخصیت هایی که ایفاگر نقش شان هستند، ظاهر می شوند.

فهرست عوامل «کمدی انسانی» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محمدهادی کریمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، مدیر تولید و مجری طرح: محمدباقر طسوجی، جانشین تولید، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمید غفاریان، عکس: حبیب مجیدی.

بازیگران: علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فرد ، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی، ثنا حاجی‌زاده و بهاره کیان‌افشار با حضور نیکی کریمی/بازیگران نوجوان: ایلیا نصراللهی، سام غفوری.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>