سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۵ در ۹:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

پروین‌حسینی: «زاپاس» علاوه بر سینما در شبکه نمایش خانگی هم موفق بود

parvin-hoseini

سیدامیر پروین‌حسینی گفت: عده ای از صاحبان پخش معتقد بودند؛ چون «زاپاس» از خط قرمز عبور نمی‌کند، به فروش میلیاردی دست پیدا نمی کند اما در عمل دیدیم که خلاف آن ثابت شد.

تهیه کننده فیلم «زاپاس» در گفت و گو با سوره سینما در مورد میزان استقبال مخاطب از نسخه نمایش خانگی این فیلم توضیح داد: آمار دقیقی دراین خصوص در دست ندارم ؛اما بنا برتحقیقات میدانی که در تهران و شهرستان ها انجام دادیم اقبال عمومی نسبت به این فیلم بالا ارزیابی شده است.

سیدامیر پروین‌حسینی ادامه داد: اما آنچه که مسلم است اینکه با وجود استقبال بالای مخاطبان از این فیلم ؛ اما تعداد کمی از نسخه این فیلم خریداری شده.این مسئله کاملا نشان می دهد که  قاچاق  در شبکه نمایش خانگی همچنان مسیر خود را طی می کند.از یک طرف شبکه های ماهواره ای بدون اجازه و به محض ورود نسخه ویدئویی فیلم ها به خانه ها، اقدام به پخش فیلم ها می کنند؛ از طرف دیگر سایت های اینترنتی برای تبلیغ کالایشان دانلود فیلم ها را روی خروجی خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: عدم وجود قانون کپی رایت در شبکه نمایش خانگی یک بحث است؛ اما نبود اخلاق ونداشتن  وجدان در میان عده ای از مردم ما لطمات جبران ناپذیری به سرمایه صرف شده برای فیلم ها در سینما می‌شود.

این تهیه کننده در ادامه با اشاره به اینکه “از هرکسی می پرسیم می گوید ما فیلم «زاپاس» را دیدیم” افزود: اگر همه این فیلم را دیدند پس چرا تیراژ فروش فیلم پایین است؟ کاملا مشخص است مخاطب از طریق کپی غیرقانونی یا از طریق شبکه های ماهواره فیلم را دیده است.

پروین‌حسینی در ادامه گفت: در هر صورت خدا را شاکریم که «زاپاس» گیشه سینمایی خوبی داشت و در عین ناباوری صاحبان پخش در شبکه نمایش خانگی هم به توفیق رسید.عده ای از همکاران پخش معتقد بودند چون «زاپاس» خط قرمزی را رد نمی کند نمی تواند به فروش میلیاردی دست پیدا کند اما در عمل دیدیم که خلاف آن ثابت شد و «زاپاس» به گیشه میلیاردی دست پیدا کرد.

«زاپاس» که به تازگی توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع شده ،تابستان امسال پس از فروش غیرمنتظره پنج میلیاردی از گیشه خداحافظی کرد.

پروین حسینی پیشتر از موسسه هنرهای تصویری سوره برای توزیع مویرگی و دقیق «زاپاس» درشبکه نمایش خانگی تشکر کرد و افزود:کاور نسخه ویدئویی «زاپاس» در حمایت از مصرف کنندگان و تقدیر از توجه مردم به خرید نسخه اصلی آثار هنری،حاوی کارت پول پنج هزار تومانی حامی مالی است که در واقع فیلم برای خریدار مجانی تمام خواهد شد.

امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، احمد مهرانفر، الناز حبیبی و… از بازیگران این فیلم هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>