سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمود کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز:

هدف حوزه هنری این است که چراغ هیچ سینمایی در سراسر کشور خاموش نشود

kazemi

محمود کاظمی گفت: وقتی تعداد سالن‌های سینمایی کشور را اضافه کنیم؛ این یعنی اینکه دستمان باز است تا تعداد فیلم‌های بیشتری را اکران کنیم و مخاطب هم در سینماها برای انتخاب فیلم آزاد است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری در گفت و گو با سوره سینما با بیان این مطلب افزود:  فعالیت موسسه بهمن سبز در رشته های تبلیغات، سینماداری، پخش و اکران فیلم ها قرار می گیرد و ما در سال، مسئولیت پخش هشت فیلم را در سینماهای کشور بر عهده می گیریم.

وی ادامه داد: از آنجاییکه یک سوم سینماهای کشور متعلق به حوزه هنری است احساس می کنیم باز هم از ظرفیت نمایش کمی برخورداریم  و جزو سیاست ها و برنامه هایمان می دانیم که سالن های سینماهای خود را در کشور اضافه کنیم. درحال حاضر یکی از سینماهای شهر اصفهان که تک سالنه بود را به ۴ سالن تبدیل کردیم و یک سالن هم به سالن‌های سینما «بهمن» تهران افزودیم.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: وقتی تعداد سالن‌های سینمایی کشور را اضافه کنیم؛ این یعنی دستمان باز است تا تعداد فیلم های بیشتری را به اکران برسانیم و مخاطب هم در سینماها برای انتخاب فیلم آزاد است و نمایش فیلم ها در سالن ها محدود نباشد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در بخش دیگری از صحبت خود در پاسخ به این پرسش یا که برای جذب مخاطب بیشتر به سالن ها؛ تجهیزات سالن های سینمایی راهکار مناسبی است یا خود فیلم و عناصر سازنده آن؟ توضیح داد: هم سالن های مجهز سینمایی و هم فیلم خوب و با کیفیت در جذب مخاطب لازم و ملزوم یکدیگر هستند .اگر سالن سینمایی خوب داشته باشیم اما فیلم خوب برای نمایش در آن وجود نداشته باشد بی فایده است و به همان ترتیب اگر فیلم خوب داشته باشیم اما سالن برای نمایش وجود نداشته باشد هم تاثیر ندارد.

وی گفت: اما تجربه ثابت کرده که تصویر، دکور، صندلی های مجهز تاثیر بسزایی در جذب مخاطب برای سینما دارد و آنچه که ما در عملکردهایمان دریافت کردیم اینکه هرچه سالن ها به روزتر می شود بیننده رغبت بیشتری به دیدن فیلم ها  پیدا می کند و نتایج مثبتی هم از آن دریافت کردیم و با افزایش مخاطب همراه بودیم و این افزایش مخاطب ما را دلخوش کرده است .

کاظمی با اشاره به این نکته که جزو سیاست ها و اولویت های فعالیت ماست که سینماهای متعلق به حوزه هنری را به روز رسانی و بازسازی کنیم گفت: هدف مهم حوزه هنری این است که چراغ هیچ سینمایی در سراسر کشور خاموش نشود که اگر خاموش هم هست آن را روشن کنیم. بسیاری از سینماهای حوزه هنری  که الان در دست بازسازی است به صورت مخروبه به ما تحویل داده شده بود به عنوان مثال سینما «فلسطین» اصفهان یا سینما «آبادان» شهر آبادان وقتی به ما تحویل داده شد کاملا تعطیل بودند و ما آنها را بازگشایی کردیم. پس جزو سیاست های ما نیست که بخواهیم چراغ سینمایی را خاموش کنیم.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت خود در مورد بخش تبلیغات این شرکت هم گفت: به اعتقاد ما هیچ جای دنیا به اندازه سالن های سینما برای تبلیغ کالا موثر نیست. تلویزیون با مخاطب میلیونی که دارد زمان تبلیغات که می شود کسی پای آن نیست. اما سالن های سینما مقابل دیدگان مخاطب قرار دارد و ذهنش تنها درگیر پرده سالن سینماست . به همین دلیل ما چنین تبلیغاتی را جذب می کنیم که کارایی بیشتری هم دارد.

این مدیر سینمایی همچنین خبر داد: اولین پردیس سینمایی با عنوان پردیس سینمایی «خانواده» در اصفهان توسط حوزه هنری در دست نوسازی است و در شهرهای مراغه، بجنورد، شیراز و سینما ساحل اصفهان مجموعه های سینمایی را در دست ساخت داریم.

وی با اشاره به پروژه های سازمان سینمایی حوزه هنری در زمینه نوسازی و توسعه سالن های سینمایی خاطرنشان ساخت: اخیرا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد سینما آفریقا را بازسازی اساسی کرده‌ایم. سینما قدس تبریز در حال بازسازی و تبدیل این سینما از سینمایی یک سالنه به سینمایی دو سالنه است و ۹۰ درصد کار نیز انجام شده است؛ سینما «فلسطین» همدان دو سالنه و بازسازی کامل آن تکمیل شده است؛ سینما «فلسطین» اصفهان به تازگی بازسازی شده است؛ اولین پردیس سینمایی اصفهان به نام «خانواده» با چهار سالن در حال ساخت است؛ سینما «آزادی» ارومیه در حال بازسازی است و کار نوسازی آن تا یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید؛ سینما «آزادی» آبادان پس از دوازده سال به تازگی و مهرماه امسال بازسازی و بازگشایی شد؛ سینما «پیام» و «شاهد» تهران به تازگی به روز رسانی و نوسازی شده اند و همچنین در برنامه های آینده ساخت پردیس هایی در شهرهای مراغه، شیراز، خوی، اصفهان و… را خواهیم داشت. در واقع حوزه هنری تصمیم دارد نه فقط در مرکز استان ها که در شهرهای دیگر نیز سالن های سینما احداث کند تا شهرهایی که از داشتن سینما محروم هستند، سینما دار شوند.

کاظمی یکی از سیاست های موسسه بهمن سبز را توجه به تغییرات و تعمیرات سالن های سینمایی موجود عنوان کرد و گفت: پس از بازسازی سینما را به حال خود رها نمی‌کنیم و هر ماه این سالن ها به روزرسانی می شوند و اگر احتیاج به تعمیر و نوسازی باشد، انجام می گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>