سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس :

«معمای شاه» عین تاریخ است/ تطهیرکنندگان رژیم پهلوی سریال «معمای شاه» را تخریب می‌کنند

salek

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی با بیان اینکه سریال «معمای شاه» عین تاریخ است، گفت: کسانی که به دنبال تطهیر حکومت پهلوی و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن هستند به فیلم «معمای شاه» و کارگردان و تهیه کننده آن حملات شدیدی می‌کنند.

به گزارش سوره سینما ، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ما پس از انقلاب اسلامی که بر اساس ارزشهای اسلام ناب از سوی امام(ره) معماری، هدایت و شکل گرفت در بخش انعکاس ارزشهای دینی، تاریخی و سیاسی انقلاب اسلامی باید با ادبیات و مسائل روز دنیا صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل هنر، ادبیات امروز فیلم های فاخر است، ادامه داد: خوشبختانه فیلم های فاخری نظیر یوسف پیامبر، مریم مقدس، امام علی(ع)، مختارنامه و موارد دیگر در دوران انقلاب ساخته شده است که دارای انعکاس جهانی نیز بوده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون فیلمی در ۸۰ قسمت با عنوان «معمای شاه» مطرح است، تصریح کرد: متن این فیلم عین تاریخ و مستندات تاریخی است و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی به تلاش عده ای در داخل و خارج از کشور برای تطهیر حکومت پهلوی و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن اشاره کرد و ادامه داد: بر همین اساس به فیلم «معمای شاه» و کارگردان و تهیه کننده آن حملات شدیدی می شود و من به عنوان نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقدم «معمای شاه» یکی از فاخرترین سریال های کشور است.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه «معمای شاه» نسل فعلی ما را با فضای حکومت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می کند، ابراز کرد: من از محمدرضا ورزی کارگردان و علی لدنی تهیه کننده این مجموعه صمیمانه تشکر می کنم و از این بزرگواران دفاع می کنم که خط شکن در بیان تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که از سریال «معمای شاه» مردم شریف ما بهره تاریخی و سیاسی را برده و بدانند که بر سر این کشور پیش از انقلاب اسلامی چه آمده است و برخی از افرادی که در داخل با استفاده از رسانه های گروهی علیه این سریال سخن می رانند مراقبت داشته باشند، در بیانشان خواسته های دشمن مطرح نشود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>