سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

پیردوست: نمایش خانگی محل بروز خلاقیت نسل نو در سینما است

saeed-pirdoost

سعید پیردوست گفت: شبکه نمایش خانگی جایی برای جسارت و بروز خلاقیت نسل نو در سینما است و می‌تواند به عنوان رسانه‌ای برای ارتقاء فرهنگ سینما و آشتی عموم مردم با هنر هفتم باشد.

سعید پیردوست درباره اینکه جشنواره فیلم یاس با تقدیر از فعالان عرصه ویدیو چقدر می تواند به ارتقای سطح آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی کمک کند؟ به سوره سینما گفت: در واقع برگزاری این جشنواره نشان از توجه خاص وزارت ارشاد به ساخت آثار نمایش خانگی دارد.

وی تقدیر از آثار برتر ویدیویی را راهی برای شناسایی استعدادهای جوان فیلمساز دانست و افزود: بالاخره جوان‌های هنرمند باید از یک جایی شروع کنند و دیده شوند بنابراین جشنواره یاس بی شک فرصت مغتنمی برای آن ها است.

این بازیگر سینما ادامه داد: همیشه تقدیر شدن و دیده شدن روحیه مثبتی را در آدمی ایجاد می کند و امیدوارم جشنواره یاس این راه و مسیر را به خوبی ادامه دهد.

پیردوست با بیان اینکه وجود این گونه جشنواره ها به استاندارد شدن آثار ویدیویی کمک خواهد کرد، توضیح داد: چون فضای جشنواره‌ها یک نوع رقابت و مسابقه را ایجاد می کند و هر کسی به سهم خود تلاش می کند که کارش به بهترین نحوه اجرا شود.

بازیگر فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» افزود: هر قدر جشنواره‌ها و آثار تنگاتنگ باشند رقابت هم سخت‌تر و از طرفی آثار نیز به لحاظ کیفی ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی درباره اهمیت حضور آثار بین‌المللی در تعامل با فیلمسازان داخلی گفت: چون همیشه رقابت بین کشورها از نظر فرهنگی مفید بوده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر سینمای ایران جایگاه خوبی در این زمینه پیدا کرده است بنابراین این تعامل در هر سطحی می تواند برای بازیگر و فیلمساز مفید باشد.

پیردوست درباره انتظارش از جشنواره یاس گفت: انتظارم این است که همه افرادی را که برای تولید یک اثر زحمت می کشند را ببینند و تفاوت خاص برای عده ای قائل نشوند.

این بازیگر تلویزیون با بیان اینکه امروزه باید سینمای ویدیویی را جدی گرفت، خاطرنشان کرد: سینمای خانگی عرصه آزمودن و تجربه گری در ارتباط تنگاتنگ با مردم است.

پیردوست گفت: شبکه نمایش خانگی جایی برای جسارت و بروز خلاقیت نسل نو سینما است و می تواند به عنوان رسانه ای برای ارتقاء فرهنگ سینما و آشتی عموم مردم با هنر هفتم باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>