سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بهمن کامیار: جشنواره یاس محلی برای کشف استعدادهای تازه است + تیزر فیلم «تاول»

Taaval-1

کارگردان فیلم «تاول» جشنواره فیلم یاس را محلی برای معرفی استعدادهای تازه دانست و گفت: باید به این جشنواره اهمیت زیادی داد و تلاش کرد هر سال پر رونق تر از سال گذشته برگزار شود.

بهمن کامیار درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس به سوره سینما گفت: طی دو سه سال اخیر جشنواره فیلم یاس توانسته جایگاهی میان فیلمسازان بیابد و بسیاری مانند من تمایل به حضور در این جشنواره دارند تا به صورت مستقیم با مخاطب روبه رو شوند و در جریان بازتاب های فیلم خود قرار بگیرند.

وی افزود: فیلمسازان بسیاری برای ورود به عرصه سینما اقدام به تولید فیلم ویدیویی می کنند. هرچه بخش های جنبی جشنواره یاس بیشتر باشد فیلم های بیشتری دیده خواهد شد.

این کارگردان سینما افزود: تهیه کنندگانی را در سینما می شناسم که به انگیزه شرکت در جشنواره یاس و اکران فیلم ها در گروه هنر و تجربه به دنبال پخش در شبکه نمایش خانگی هستند.

کامیار با بیان این که جشنواره فیلم یاس طی چهار سال اخیر در میان فیلمسازان ایجاد انگیزه کرده است، تصریح کرد: برای کسانی که به لحاظ مالی و دریافت مجوز ساخت فیلم مشکل دارند ساخت فیلم ویدیویی فرصتی است تا دغدغه هایشان را مطرح کنند. این فیلم ها کیفیت بالایی دارند و گه گاه به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره خارجی شرکت کرده و موفق به دریافت جایزه می شوند.

کارگردان فیلم «تاول» خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم یاس در میان مردم و فیلمسازان جایگاه خوبی دارد و نتایج آن را دنبال می کنند.

وی همچنین برگزاری جشنواره در خارج از تهران را باعث احترام به مخاطبان غیرتهرانی و انتقال انگیزه به فیلمسازان شهرستانی دانست و گفت: در حال حاضر فیلمسازی و جشنواره ها در تهران متمرکز هستند در حالی که استعدادهای بسیاری در شهرهای مختلف وجود دارد و با برگزاری جشنواره در شهرهای مختلف می توان این استعدادها را شناخت.

کامیار خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی تفکیک میان فیلم های ویدیویی و سینمایی برداشته شود چرا که دلیل روشنی برای وجود چنین تفکیکی وجود ندارد و در بسیاری از نقاط دنیا تفکیک میان دیجیتال و نگاتیو بی معنی است.

[پخش کننده ویدئو]

لینک دانلود: تیزر فیلم «تاول»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>