سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

شورجه: بازسازی سینماهای حوزه هنری راهی برای احیای صنعت سینماداری است

jamal-shoorjeh

جمال شورجه معتقد است بازسازی سینماهای حوزه هنری صنعت سینماداری کشور را احیا می‌کند.

به گزارش سوره سینما ، جمال شورجه در گفتگو با سایت موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز درباره شرایط اکران فیلم‌ها گفت: سینمای ما به لحاظ اقتصادی چندان پاسخگوی مخارج خود نیست و به همین دلیل وقتی فیلمی کمی پرفروش به نظر برسد همه سینماداران تمایل به اکران آن فیلم دارند .در فروش اندک برخی از فیلم ها که تعدادشان هم کم نیست علت های مختلفی دخیل هستند. به نظر من اولین دلیل عدم توجه به قصه و داستان است.

او ادامه داد: مخاطب علاقه ای به فیلم های ضدقصه، دارای پایان باز و فیلم‌های تلخ و ناراحت کننده ندارد. سینما با قصه و قصه گویی رونق پیدا می‌کند و مخاطب دوست دارد بر پرده سینما قهرمان ببیند. اگر حالا شاهد رکود در فروش هستیم یکی از دلایل کمبود فیلم خوب است. دلیل بعدی کمبود ظرفیت برای اکران است. ما به شدت با کمبود سالن های سینما مواجه هستیم.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» افزود: امروزه شاهد هستیم برخی از فیلم‌ها به فروش‌های بالای ده میلیارد تومانی دست پیدا می‌کنند و اقبال به فیلم های داستانگو نسبت سال‌های گذشته بیشتر شده است. استقبال مخاطب از سینما باید با ساخت سینماهای جدید و مرمت سالن های فعلی جواب داده شود.

شورجه با اشاره به  کمبود سالن های خوب و با کیفیت گفت: یکی از بزرگترین معضل‌های ما در زمینه پخش فیلم کمبود سالن خوب و با کیفیت است. اغلب سالن‌های سینما در شهرستان ها و حتی تهران از صدا و تصویر خوبی برخوردار نیستند و صندلی‌های راحت ندارند. مخاطب در چنین سالن‌هایی احساس امنیت و آرامش نمی‌کند و به همین خاطر مردم رغبتی به فیلم دیدن در این سینماها ندارند.

او افزود: مهم ترین دلیل استفبال از پردیس‌های سینمایی مانند آزادی یا سایر پردیس‌ها کیفیت خوب سالن‌ها از نظر صدا، تصویر و احساس راحتی و امنیتی است که مخاطب دارد. در چنین سالن‌هایی که فضای امن و ایمن برای خانواده ها میسر شده است اعضای خانواده با خیال آسوده فیلم تماشا می‌کنند و آمار استقبال از فیلم ها بالارفته و در نهایت فروش آثار سینمایی به رقم قابل قبولی خواهد رسید و تهیه‌کنندگان و سینمادارها به سود مالی رسیده و کمتر شاهد ضرر مالی فیلم ها خواهیم بود. یکی از ظرفیت های کمتر دیده شده سینمای ما همین توجه به سالن‌های سینماست.

شورجه درباره ضرورت مرمت سالن‌های سینما گفت: ما سالانه بیش از صد فیلم تولید می‌کنیم درحالی که سالن‌های سینما پاسخگوی این میزان از اکران نیستند. اغلب سالن‌ها هم بسیار کهنه هستند و سال‌هاست هیچ نهادی برای بازسازی شان اقدامی نکرده است . تمرکز نباید روی تولید فیلم باشد بلکه باید به بعد از تولید، یعنی سالن سینما هم توجه کرد.

کارگردان فیلم «عملیات کرکوک» در پایان با قدردانی از اقدام حوزه هنری در زمینه ساخت سالن‌های سینما گفت: اقدام حوزه هنری و موسسه بهمن سبز در بازسازی سالن‌های قدیمی و سالن هایی که متروکه بودند بسیار در جذب مخاطب موثر است. سینماهای حوزه هنری یک به یک مرمت می‌شوند، این جای خشنودی است و به چنین مدیرانی باید تبریک گفت. چنین اقدامی می‌تواند به کلیت سینمای و احیای این صنعت کمک کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>