سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
استعدادهای شهرستان کم از تهرانی‌ها ندارند/

باقری: برای میرکریمی یک پلان هم باشد بازی می‌کنم

farzad-bagheri

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید» تاکید کرد حضور در یک پلان از فیلم سیدرضا میرکریمی هم برای او افتخار است.

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید» تاکید کرد حضور در یک پلان از فیلم سیدرضا میرکریمی هم برای او افتخار است.

سوره سینما: فیلم سینمایی «خسته نباشید» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی، از تولیدات حوزه هنری در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان و منتقدین مواجه شد. حسام محمودی و فرزاد باقری دو بازیگر جوان با استعدادی هستند که با این فیلم به سینمای ایران معرفی شدند. هر دو در صورتی که بخت همراهشان باشد و روابط غریب سینمای ایران این فرصت را در اختیارشان قرار بدهد قابلیت این را دارند که در سطح اول بازیگری سینمای ایران خود و توانایی شان را نشان بدهند. با فرزاد باقری درباره این تجربه و چشم اندازی که از آینده سینما دارد، صحبت کردیم.

همکاری شما با پروژه «خسته نباشید» چطور شکل گرفت؟

فرزاد باقری: مشغول تمرین تئاتر بودم یکی از دوستانم آمد به من گفت دستیاران سید رضا میرکریمی به کرمان آمده‌اند و برای یک فیلم سینمایی تست می گیرند. رفتم آنجا تست دادم بین ۴۰۰ نفر، توجهشان به من جلب شد. ولی گفتند چهره‌ات به نقش نمی‌خورد. چهار روز بعد با من تماس گرفتند و گفتند به عنوان مشاور لهجه به ما کمک می‌کنی که من پذیرفتم. چند ماه بعد دوباره تماس گرفتند و گفتند به عنوان مشاور لهجه و برای نقش حسین بیا تهران که صحبت کنیم. در دورخوانی اول از من خوششان آمد و نقش حسین را به من دادند.

کمی از تجربه‌های قبلی‌تان بگویید و اینکه چقدر فکر می‌کردید این تست منجر به حضور شما در فیلم می‌شود؟

مهندس الکترونیک هستم. حدود ۵ سال است که در کرمان تئاتر کار می‌کنم. برای فیلم‌های زیادی تست داده‌ام. برای این فیلم مطمئن بودم اگر تست بدهم از من خوششان خواهد آمد.

فیلم و بازی شما و حسام محمودی در جشنواره مورد استقبال قرار گرفت. چقدر این نتیجه را پیش‌بینی می‌کردید؟

فکر نمی‌کردم تا این میزان فیلم مورد استقبال قرار بگیرد. وقتی می‌دیدم افشین هاشمی که خودش بازیگر خیلی خوبی است از کار من راضی است نسبت به نتیجه مطمئن می‌شدم.

تجربه تئاتر زیاد دارید. چقدر همکاری در یک فیلم سینمایی با تجربه‌هایتان متفاوت بود؟

ما یک ماه قبل از فیلمبرداری در تهران تمرین داشتیم. تصور اولیه‌ام این بود که پروسه یک فیلم سینمایی خیلی متفاوت است اما افشین هاشمی فضا را طوری طراحی می‌کرد که شبیه تئاتر باشد.

واکنش به فیلم در جشنواره چه طور بود؟

خیلی خوب بود. قابل پیش‌بینی نبود. شنیده بودم هر بازیگری از اولین باری که خود را روی پرده سینما می‌بیند خوشش نمی‌آید ولی ۱۰ دقیقه اول فیلم شوکه بودم. از واکنش‌ها می‌دیدم که مخاطب راضی است.

در نشست رسانه‌ای فیلم چه حسی داشتید ؟چقدر آینده خود را تثبیت شده می‌دیدید؟

تثبیت حضور در سینما خیلی سخت است. بازیگر با هر میزان توانایی اگر یک یا دو سال کار نکند از یادها می‌رود. بنابراین تلاش خیلی مهم است. خودت باید خودت را تثبیت کنی و چندان نباید منتظر اتفاق باشی.

حضورتان در این فیلم را چقدر وابسته به توانایی و چقدر وابسته به شانس می‌دانید؟

چون با اساتید خوب تئاتر کار کرده بودم به توانایی خودم ایمان داشتم ولی غیر از من بازیگران خوب دیگری هم در تئاتر کرمان وجود داشتند اما من انتخاب شدم پس شانس هم دخیل است.

رویکرد نزدیک شدن سینما به فضای شهرستان‌ها چقدر به رشد و پویایی هنر در این مناطق کمک می‌کند؟

شهرستان به این توجه نیاز دارد. واقعا در شهرستان‌ها بچه‌های با استعداد زیادی هستند که همیشه منتظرند تا شاید روزی کارگردانی به شهرشان بیاید و آنها را انتخاب کند. اغراق نمی‌کنم اما من در مدتی که تهران هستم تئاترها را می‌بینم سطح تئاتر شهرستان با تهران برابر است. خود من اگر به تهران نقل مکان نکنم روند پیشرفتم دچار مشکل می‌شود.

bagheri2

در «خسته نباشید» نقش اصلی داشتید در ادامه اگر پیشنهاد بازی‌های یک سکانسی داشته باشید قبول می‌کنید؟

بستگی به کارگردانش دارد. برای سیدرضا میرکریمی یک پلان هم باشد بازی می‌کنم.

دوست دارید با چه کارگردان‌هایی همکاری کنید؟

ناصر تقوایی، سیدرضا میرکریمی، عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی.

الان مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر در کرمان در یک تئاتر بازی می‌کنم. یک نمایش دیگر هم که خودم نوشته‌ام را کارگردانی می‌کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>