سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
حسین نمازی در گفتگو با «سوره سینما» عنوان کرد:

قصه فیلم سینمایی «آپاندیس» بکر است/ رقابت سختی در جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد

hosein-namazi

به عقیده حسین نمازی کارگردان فیلم «آپاندیس» رقابت در جشنواره فیلم فجر امسال سخت تر از دوره های دیگر است چرا که کارگردانان حرفه ای و توانمندی در این ماراتن حضور دارند.

حسین نمازی یکی از کارگردانان فیلم اولی امسال جشنواره فیلم فجر است که با فیلم سینمایی «آپاندیس» به تهیه کنندگی مقصود جباری قرار است در این رویداد شرکت کند. او در گفت و گو با سوره سینما در خصوص چگونگی ساخت این فیلم بیان کرد: چند سالی بود که می خواستم فیلم «حرف های در گوشی» را بسازم؛این فیلم علی رغم اینکه دوبار پروانه ساخت دریافت کرد اما مجال ساختش برایم فراهم نشد.

وی ادامه داد: هرچقدر که برای ساخته شدن فیلم «حرف های در گوشی» دوندگی کردم ؛ شرایط  برای ساخته شدن فیلم «آپاندیس» فراهم تر بود و به آسانی توانستم این فیلم را بسازم.

این کارگردان در ادامه در خصوص بازیگران فیلمش توضیح داد: بنا نداشتم در این فیلم از بازیگران چهره استفاده کنم؛اما در ادامه کار به سمتی پیش رفت که از بازیگران چهره استفاده کردیم و از خانم آنا نعمتی و امیر علی دانایی برای بازی در این فیلم بهره بردیم.

وی ادامه داد: به عنوان کارگردان مدعی بازی خوب بازیگرانم هستم و در مورد نحوه بازی آنها نظر مثبت و صریحی دارم ؛به عبارتی یکی از ویژگیهای بارز این فیلم را بازی خوب بازیگران می دانم.

وی در ادامه در مورد حضور در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: به عقیده  من رقابت در جشنواره فیلم فجر امسال سخت تر از سالهای دیگر است به این دلیل که  کارگردانان حرفه ای و توانمند زیادی در ماراتن فجر امسال شرکت دارند اما به هر جهت خوشحالم که فیلمم در کنار دیگر دوستان و فیلمسازان مطرح به نمایش در می آید.

apandis

نمازی در مورد ادغام بخش فیلم های کارگردانان اول با بخش سودای سیمرغ توضیح داد: خیلی اعتقادی به لقب فیلمساز اول بودن ندارم. چون معتقدم  یا فیلمساز هستم یا نیستم. قبل از ساخته شدن این فیلم؛ بیش از بیست و یک فیلم کوتاه کارگردانی کردم .درست است که آپاندیس اولین فیلم بلند سینایی من است اما اولین فیلم زندگی من که نیست.

وی در ادامه به حضور کارگردانان فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر که صاحب پیشینه در سینما هستند اشاره کرد و گفت: به جرات می توانم بگویم کارگردانانی چون محمد حمزه ای، مرتضی علی عباس میرزایی ، رضا فهیمی ،ابراهیم ایرج زاد از بسیاری فیلمسازان ما در سینما بیشتر کارکردند و برای خود در سینما دارای جایگاهی هستند پس چندان هم عنوان فیلم اولی به آنها تعلق نمی گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد : قضاوت در جشنواره فیلم فجر از روی انصاف صورت بگیرد و به جای نمره دادن به اسم ها ،خود آثار مورد ارزیابی قرار گیرند. گرچند فیلم خوب مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.

نمازی همچنین به داستان این فیلم اشاره کوتاهی داشت و گفت: قصه فیلم سینمایی «آپاندیس» را تا به حال در هیچ داستانی نشنیده اید،اگرچه کار از فضای  رئالیستی و خانوادگی برخوردار است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>