سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بازخوانی حماسه ماندگار نهم دی در شبکه‌های سیما/ پخش مستند «بازی»

hamase-9-dey

شبکه‌های سیما با پخش برنامه‌های متنوع، حماسه ماندگار مردمی نهم دی را بازخوانی می کنند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما، در روز ۹ دی که نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم همیشه در صحنه است، از این رو شبکه های سیما برنامه های مختلفی از جمله مستندهای ترکیبی، فیلم های سینمایی مربوط به موضوع ۹ دی و برنامه های روتین را تدارک دیده و پخش می کنند.

************************************************

شبکه یک سیما

** مستند ترکیبی «یک نگاه» در پنج قسمت هشت دقیقه ای، برنامه «بصیرت در کلام رهبری» که در ۲۰ قسمت پنج دقیقه ای هر روز بین برنامه ها و پیش از بخش های خبری ۹، ۱۴، ۱۹ و ۲۱ و پخش ۲۰  نماهنگ مرتبط با این حماسه مردمی از شبکه یک پخش می شود.

** همچنین فیلم تلویزیونی «سایه بان» به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه کنندگی حسن هاشمی نسب، پنج شنبه ۹ دی حوالی ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: بعد از انتخابات سال ۸۸ و درآستانه عاشورای حسینی، دکتر پگاه نکویی که مسئول بخش جراحی یکی از بیمارستان های تهران است، حضور طیف های مختلف مردم را در کنار هم می بیند. فرخ که در بین جوان های معترض است سعی دارد که مانع جر و بحث ها شود. پگاه هم با روحیه دادن به همراهان مصدوم سعی دارد آرامش را در بخش اورژانس حاکم نماید. اما با مرگ جوانی که جوان های معترض با خودشان به بیمارستان آورده اند اوضاع وخیم می شود. جوان در حین عمل جراحی دچار ایست قلبی می شود. ولی…

حسن جوهر چی، مریم کاویانی، کاوه سماک باشی، محسن افشانی، مجید مشیری، متین ستوده و رحمان محمدی در این فیلم ایفای نقش کردند.

** مستند سیاسی ۲۰ دقیقه ای «بازگشت به ایران» به تهیه کنندگی هومن نیری کاری از گروه سیاسی شبکه یک است که به حوادث پس از انتخابات ۱۳۸۸ و دخالت آشکار غرب و آمریکا در فتنه ۸۸ پرداخته است. این مستند پنج شنبه نهم دی ساعت ۱۷:۳۰ به روی آنتن می رود.

** همچنین برنامه های زنده شبکه یک از جمله «فرمول یک»، «خانواده یک»، «آفتاب شرقی» و «امروزی ها» نیز با دعوت از مهمانان و کارشناسان سیاسی به تبیین این حماسه می پردازند.

************************************************

شبکه دو سیما

** برنامه صبحگاهی «با صبح» کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی روز چهارشنبه ۸ دی ماه خود را با رویکرد حماسه مردمی نهم دی پخش کرده است.

** برنامه عصرگاهی «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی و سحر رضوی چهارشنبه ۸ دی ماه ساعت ۱۸ نقبی به حوادث پیرامون این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی خواهد داشت.

** از سوی دیگر تدارک دو مستند سیاسی ویژه روز ۹ دی از دیگر تدارک های این شبکه برای این روز خواهد بود که چهارشنبه و پنجشنبه ۸ و ۹ دی ماه ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این مستندها تصاویر و گفت و گوهایی ویژه با مردم، مسئولان و کارشناسان سیاسی برای مرور این روز تاریخی گنجانده شده است.

************************************************

شبکه سه

** تجمع بزرگ مردم پایتخت که در مصلای تهران در روز نهم دی برگزار می شود، روز پنجشنبه ۹ دی از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۱:۱۵ به صورت زنده از شبکه سه پخش می شود .

این گردهمایی بزرگ تهران، تجدید میثاقی با آرمان های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است .

سخنران اجتماع بزرگ حماسه ۹ دی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی است و مداحی این مراسم بر عهده حاج سعید حدادیان است.

************************************************

شبکه پنج سیما

** مستندی با محوریت حماسه ۹ دی، امشب ساعت ۲۱:۲۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

** برنامه «در شهر» امشب ۸ دی ماه ساعت۱۸:۳۰پخش می شود. این مستند ترکیبی ۷ دقیقه ای به پوشش تصویری نشست خبری که ویژه حماسه ۹ دی ماه برگزار شده است. می پردازد.

** همچنین برنامه «در استان» روز پنج شنبه به پوشش تصویری مراسم ۹ دی ماه در شهر ستان ورامین می‌پردازد.

************************************************

شبکه مستند

** مستند «بازی» به کارگردانی مهدی نقویان در چند اپیزود با محوریت بخشیدن به بازی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ به بررسی رابطه این دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌ویژه به نقش تحریم‌ها در رابطه ایران و آمریکا و همچنین اهمیت وقایع سال ۸۸ در تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌پردازد.

در این مستند، انتخاب هوشمندانه بازی نوستالژیک ایران و آمریکا به جذابیت اثر کمک فراوان کرده است.

مستند «بازی» از تولیدات مرکز مستند حوزه هنری به مناسبت سالگرد حماسه نهم دی، چهارشنبه ۸ دی ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه ۹ دی ساعت ۱۰:۴۵ بازپخش می شود.

************************************************

شبکه افق

** ویژه برنامه «جشنواره فیلم عمار» طی روزهای ۹ تا ۱۷ دی ماه هر روز ساعت ۱۸ از شبکه افق به روی آنتن می رود؛ گزیده ای از فیلم ها و مستندهای به نمایش در آمده در این جشنواره و نیز گفت وگوهای تخصصی درباره این رویداد عظیم فرهنگی، بخش های مختلف این برنامه را تشکیل می دهد.

تکرار ویژه برنامه «جشنواره عمار» هم هر روز ساعت ۸:۳۰ پخش خواهد شد.

** همچنین برنامه تلویزیونی «جهان آرا» نیز با اجرای وحید یامین پور و با حضور کارشناسان سیاسی و اجتماعی، به ابعاد مختلف حماسه ۹ دی می پردازد؛ این برنامه به صورت زنده ساعت ۲۲ به روی آنتن خواهد رفت.

** مستندهای «گرم ترین روز زمستان»، «نگهبان آراء» و «برادران» نیز برای پخش از شبکه افق طی این روزها در نظر گرفته شده اند.

** مستند «برادران» به موشکافی از یکی از شایعات بزرگ در جریان آشوب های خیابانی سال ۱۳۸۸ اختصاص دارد و مهدی نقویان کارگردان آن بوده است.

** «گرم ترین روز زمستان» با موضوع ۹ دی و اتفاقات سال ۸۸ کاری از مهدی نقویان، چهارشنبه هشتم دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۶:۳۰ پخش خواهد شد.

** مستند «نگهبان آراء» با موضوع رد ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و تلاش شورای نگهبان در صیانت از آرای مردمی نیز ساعت ۲۰ و تکرار آن ساعت ۹ روز بعد از شبکه افق پخش می شود.

** برنامه اقتصادی «چوب خط» نیز چهارشنبه این هفته ساعت ۲۰:۳۰ به صورت زنده پخش می شود و به تبعات اقتصادی فتنه ۸۸ می پردازد.

** همچنین فیلم سینمایی «قلاده های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی نیز با موضوع حوادث پس از انتخابات ۸۸ روز جمعه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>