سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۳۹۵ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

حبیب احمدزاده: بهره‌برداری از آثار برتر جشنواره فیلم کوتاه حسنات ضروری است

ahmadzade-hasanat

عضو هیات انتخاب ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات باید برای بهره برداری از آثار برتر این جشنواره اقدامات علمی را انجام دهند، گفت: آثار جشنواره حسنات به جامعه یاد می‌دهند که چگونه می‌توانند آدم خوبی باشند و از این رو باید این آثار در اختیار همگان قرار گیرد.

به گزارش سوره سینما ، حبیب احمدزاده در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ضمن تمجید از تداوم برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره حسنات خود به نوعی کار خیر است و باید به مسئولان برگزاری آن برای انتخاب این ایده تبریک گفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره حسنات به ویژه در بخش مستند نگاه‌های جدیدی به مقوله احسان و نیکوکاری ایجاد شده است، تصریح کرد: ضروری است که آثار ارسال شده و برگزیده این جشنواره در تمام مراکز عمومی به نمایش درآید.

عضو هیات انتخاب بخش مستند ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان این که موضوعات جشنواره حسنات در واقع تبلور خصائل انسانی را به هنرمندان یادآوری می‌کنند، افزود: باید توجه داشته باشیم که هنرمندان هنگامی که به دنبال موضوعات احسان و نیکوکاری می‌روند، خود به خود به این مقوله توجه می‌کنند و با ساخت اثر خود نیز می‌توانند با القای این حس به دیگران تاثیر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جشنواره حسنات می‌تواند فیلم‌ها را از سالن‌های سینما خارج کرده و در دیگر مراکز به نمایش در آورد، افزود: در این زمینه می‌توان به لزوم نمایش آثار برتر جشنواره حسنات در زندان‌های کشور اشاره کرد که می‌تواند تأثیری به‌سزا در فرهنگسازی داشته باشد.

احمدزاده با اشاره به اینکه مسئولان برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات باید برای بهره برداری از آثار برتر این جشنواره اقدامات علمی را انجام دهند، اضافه کرد: آثار جشنواره حسنات به جامعه یاد می‌دهند که چگونه می‌توانند آدم خوبی باشند و از این رو باید این آثار در اختیار همگان قرار گیرد.

عضو هیات انتخاب بخش مستند ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان همچنین به لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین نمایش فیلم آثار جشنواره حسنات به صورت چرخشی در همه استان‌های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: برای این امر ضروری است که مسئولان جشنواره حسنات با همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی کشور مذاکره کرده و با امضای تفاهم‌نامه خروجی این جشنواره را در اختیار همگان قرار دهند.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، اسفندماه و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>