سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ دی ۱۳۹۵ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

فاز اجرایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات با شروع بررسی ۱۸۰۰ اثر آغاز شد

rasool-sadr-ameli

رسول صدرعاملی دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با اشاره به اینکه فاز اجرایی جشنواره ششم با بررسی ۱۸۰۰ اثر آغاز شد، گفت: این در حالی است که فرصت ارسال اثر در بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» تا اول بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، رسول صدرعاملی  با بیان اینکه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در بخش‌های مسابقه ملی، «هر شهروند یک فیلم کوتاه»، مستند اصفهان و بخش سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود، اظهار داشت:  مهلت ارسال آثار در بخش ملی و مستند اصفهان به دبیرخانه این جشنواره از اول آذر ماه به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی سه ماهه که هنرمندان برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره حسنات فرصت داشتند، یک هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر  ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه هنرمندان تهران، اصفهان و خراسان بیشترین آثار را به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره حسنات ارسال کرده‌اند، ابراز داشت: بر این اساس مشارکت هنرمندان در دو بخش داستانی و فیلم‌نامه هر کدام ۳۷ درصد، بخش مستند ۱۹ درصد و بخش پویانمایی نیز هفت درصد گزارش شده است.

*مشارکت ۱۷۰۰ هنرمند از ۱۷۷ شهر کشور در جشنواره ششم

این کارگردان سینمای ایران به مشارکت ۱۷۷ شهر کشور در ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این دوره یک هزار و ۷۰۰ نفر از هنرمندان سراسر کشور جشنواره حسنات را در این دوره همراهی کرده‌اند.

صدرعاملی در خصوص آمار تفکیکی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ششم نیز ابراز داشت: در بخش داستانی ۶۸۷، مستند ۳۴۱، فیلمنامه ۵۴۵ و پویانمایی ۱۲۷ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان در همه مقاطع تحصیلی در ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان مشارکت داشته‌اند، گفت: از این رو دو درصد هنرمندان در مقطع دکتری، ۱۸ درصد کارشناسی ارشد، ۴۹ درصد کارشناسی، ۱۳ درصد کاردانی، ۱۶ درصد دیپلم و دو درصد در مقطع زیر دیپلم تحصیلات دارند.

دبیر  ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۳۵ نفر از تهیه کنندگان آثار ارسال شده به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان تهیه کننده حقیقی هستند، افزود: همچنین ۱۲۸ اثر از انجمن سینمای جوان و ۲۶ اثر نیز از حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند.

*ارسال ۱۶ اثر در بخش مستند اصفهان

وی در خصوص آثار ارسال شده به بخش مستند اصفهان نیز ابراز داشت: در این بخش نیز ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ششم ارسال شده است.

صدرعاملی در ادامه با تاکید بر اینکه دریافت آثار بخش شهروندی در دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر نیز در این بخش به دبیرخانه جشنواره حسنات ارسال شده است و همه شهروندان ایرانی می‌توانند در این بخش ایده‌های خود را با استفاده از تلفن‌های همراه در بازه زمانی یک تا پنج دقیقه ضبط و  از طریق نرم افزار تلگرام به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده برای بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه » ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات نیز گفت: موضوعاتی همچون احسان و نیکوکاری، نشاط اجتماعی، خانه و خانواده، قرآن و عترت با محوریت تبیین داستان‌های قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع)، حقوق شهروندی، ترافیک، انضباط شهری، حقوق همسایگان، آموزش فرهنگی به کودکان و نوجوانان، شهر پاک و روش‌های بهینه مصرف انرژی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

دبیر  ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در خصوص بخش بین‌الملل ششمین جشنواره حسنات نیز ابراز داشت: این بخش به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود فیلم‌های کوتاه تهیه شده توسط فیلمسازان شهرهای خواهر خوانده اصفهان در سطح بین‌الملل به نمایش درمی‌اید و جلسات نقد و بررسی این فیلم‌ها نیز برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>