سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۵ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
درخواست کارگردان «مرداد» از هیات انتخاب جشنواره فجر:

به کیفیت فیلم‌ها توجه کنید/ رقابت در جشنواره امسال بسیار پیچیده است + عکس‌های جدید

bahman-kamyar

بهمن کامیار گفت: تنها درخواست ما فیلمسازان فیلم اولی از هیات انتخاب جشنواره این است که فیلم‌های کارگردانان فیلم اولی به خوبی رصد شود و به جای توجه به اسم کارگردانان به کیفیت فیلم‌ها بها داده شود.

بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «مرداد» در گفتگو با سوره سینما در همین خصوص گفت:  طبیعتا همچون همه فیلمسازان علاقمندم فیلمم در بخش مسابقه مهمترین رویداد سینمایی کشور حضور داشته باشد بسیاری از فیلمسازان که بارها و بارها تجربه حضور در این رقابت را داشتند برای حضور در جشنواره فجر سر و دست می شکنند چه برسد به ما که کارگردان فیلم اولی هستیم و طبیعتا جاذبه جشنواره فیلم فجر برای ما بالاست.

وی ادامه داد: به رای و نظر هیات انتخاب جشنواره احترام می گذارم و می دانم فیلم هایی را برای بخش مسابقه انتخاب می کنند که صلاحیت حضور در این بخش مهم  را دارند و معتقدم باید به سلیقه هیات انتخاب احترام گذاشت؛ چرا که داوری فیلم ها سلیقه ایست.  کما اینکه سالهای گذشته هم یکسری از فیلم های کارگردانان شاخص از رقابت در این رویداد باز ماند و بعدها دیدیم که اتفاقا فیلمهای خوبی هم بودند.

کامیار با مثبت ارزیابی کردن ادغام کلیه فیلم های بخش مسابقه گفت: معمولا همه عوامل فیلم های اول از بازیگران گرفته  تا عوامل پشت دوربین حرفه ای انتخاب می شوند ؛بخش مجزای فیلم اولی باعث می شد نتیجه عملکرد عوامل دیگر دیده نشود از محاسن ادغام کلیه فیلم ها در بخش مسابقه رقابت عادلانه میان همه فیلم هاست.

mordad1

وی افزود: تنها درخواست ما فیلمسازان فیلم اولی از هیات انتخاب این است که فیلم های کارگردانان فیلم اولی به خوبی رصد شود و به جای توجه به اسم کارگردانان به کیفیت فیلم ها بها دهند. واقعا رقابت میان فیلمسازان جشنواره فجر سخت و پیچیده است و اسامی کارگردانان بزرگ و حرفه ای زیادی در جشنواره دیده می شود.

این کارگردان گفت: در هر صورت امیدوارم چه فیلم «مرداد» در جشنواره فجر حضور داشته باشد و چه حضور نداشته باشد شاهد جشنواره گرم و پر رونق باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه فیلم «مرداد» در فضای رئال روایت می شود در مورد محتوای این فیلم  توضیح داد: داستان فیلم اجتماعی ، معماییست و زندگی زوج جوانی را بعد از چند سال نشان می دهد که قصد دارند بچه دار شوند اما با توجه به سابقه مشکلاتی که در زندگی دارند این امکان برایشان میسر نمی شود.

mordad2

کامیار در مورد ترکیب بندی بازیگران فیلمش هم توضیح داد: از زمان نگارش فیلم نامه «مرداد» با رعنا آزادی ور در مورد نقشش در این فیلم صحبت کردم و  او از نقشش اطلاع داشت و در مراحل بعد به انتخاب دیگر بازیگران فیلم رسیدیم. فیلمبرداری فیلم هم در ۳۲ جلسه اسفند پارسال انجام شد . مراحل فنی فیلم در کمال حوصله و آرامش انجام شد اما با توجه به اینکه همه ما فرهنگ ایرانی و دقیقه نودی هستیم. در حال حاضر هم مشغول اصلاح رنگ و تنظیم تیتراژ فیلم هستیم و به زودی نسخه قابل نمایش فیلم را آماده می کنیم.

محمدرضا فروتن، رعنا آزادی ور، بهنوش بختیاری، بابک بهشاد، لیلی فرهاد پور، پروین ملکی، علی گل زاده، عاطفه للهی ، نیلوفر مولایی، با حضور افتخاری اندیشه فولادوند، و با هنرمندی مهتاب کرامتی ترکیب بازگران این فیلم را تشکیل می دهند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>