سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
پس از سالها سکوت؛

بررسی ماجرای اجرای یک عملیات لورفته و شهادت ۱۷۵ شهید غواص در «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

«به اضافه مستند» این هفته به بررسی مستند «شلمچه» اثر محمدعلی فارسی اختصاص دارد که درباره عملیاتی است که به شهادت ۱۷۵ غواص منجر شده است.

به گزارش سوره سینما ، دومین قسمت برنامه «به اضافه مستند» سه شنبه این هفته ساعت  ۲۰:۳۰ با بررسی مستند «شلمچه» اثر محمدعلی فارسی در ایام سالگرد عملیات کربلای ۴ و ۵ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش مستند «شلمچه» روایتی است گفته نشده از عملیات کربلای ۴ و ۵  که به واکاوی برخی اتفاقات که منجر به لو رفتن عملیات و شهادت ۱۷۵ شهید غواص شده است، می پردازد.

این برنامه که با اجرای علی صدری نیا روی آنتن می رود در این قسمت میزبان محمد علی فارسی(مستندساز) و سردار جعفر اسدی(فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) خواهد بود.

مستند «شلمچه»  که پروسه تولید آن از سال ۷۴ کلید خورده بود به دلایلی تا ۲۰ سال بعد متوقف شد اما با اتفاق شناسایی و تشیع ۱۷۵ شهید غواص دوباره روی میز تدوین محمدعلی فارسی قرار گرفت و نهایتا مستندشلمچه  ساخته شد.

در این فیلم مصاحبه هایی دیده نشده با شخصیت های چون آیت الله هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور وقت)، محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه)، سردار قاسم سلیمانی(فرمانده وقت لشکر ثارا..) و … گرفته شده است که این مصاحبه های قدیمی اما دیده نشده از اتفاقاتی مانند چگونگی اجرای عملیات با وجود لو رفتن آن پرده بر می-دارد.

برنامه «به اضافه مستند» به تهیه کنندگی محمد حسین میری و کارگردانی محمدرضا رضائیان سه شنبه هر هفته با پخش و رونمایی تلویزیونی مستندهای مهم و جنجالی به بررسی موضوع آن ها می پردازد و جمعه هر هفته ساعت ۱۳:۳۰ تکرار آن از شبکه مستند پخش خواهد شد.

قسمت دوم این برنامه سه شنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و چهارشنبه ۲۹ دی ساعت ۹ و جمعه ۱ بهمن ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>