سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «فرمول یک» عنوان شد:

صدرعاملی: خوشحالم که «حسنات» با نیت درست، توانست با مخاطبان ارتباط برقرار کند

hasanat-sadrameli

دبیر ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان سه شنبه ۲۸ دیماه در برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما و در گفت‌وگو با علی ضیا مجری برنامه، به تشریح برنامه‌ها، اهداف و جزییات این جشنواره پرداخت.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره حسنات، رسول صدرعاملی در بخشی از این برنامه با اشاره به برنامه‌های جشنواره حسنات گفت: شهر اصفهان دارای گسترده‌ترین صندوق‌های قرض‌الحسنه است و به نوعی نیکوکاری در شهر اصفهان از قدیم برنامه‌ریزی شده است. جشنواره فیلم حسنات از شش سال پیش توسط مرحوم زاون قوکاسیان کلید خورد و تا دو سال پیش با دبیری ایشان انجام پذیرفت و بعد از فوت زاون من مشغول کار در جشنواره هستم.

وی افزود: جشنواره حسنات از شروع کار خود تاکنون توانسته فیلمسازهای خوبی را به سینمای ایران معرفی کند که از شاخص‌ترین آنها رقیه توکلی است که امسال با فیلم «مادری» در جشنواره حضور دارد و سال گذشته از برندگان جشنواره حسنات بوده. همچنین سعید روستایی که دو سال پیش جایزه جشنواره را به خود اختصاص داده بود.

صدرعاملی ادامه داد: دبیری این جشنواره بعد از فوت زاون به من پیشنهاد شد؛ هر چند سخت بود، اما پذیرفتم و کار را شروع کردم. امیدوارم که بتوانم این جشنواره را در مسیری که داشته به خوبی پیش ببرم.

وی یکی از ویژگی‌های این جشنواره را دائمی بودن دبیرخانه در کل سال و برگزاری ورک‌شاپ‌ها در طول سال دانست و گفت: جشنواره حسنات با کمک‌های مردمی برگزار می‌شود و این یکی دیگر از شاخصه‌های این جشنواره است.

دبیر ششمین جشنواره حسنات اظهار کرد: ماندگاری در سینما لازمه صداقت و نیت پاک است، چه در تولید فیلم‌ها و چه در برگزاری جشنواره‌ها وقتی که نیت درست باشد، قطعا مردم با آن ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد و خوشحالم که جشنواره حسنات با نیت درست، توانسته این ارتباط را با مخاطبان برقرار کند.

وی در مورد جوایز این جشنواره بیان کرد: مهم‌تر از جایزه که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده، حمایت از فیلم‌نامه‌های خوب و یا فیلم بعدی فیلمسازانی است که در این جشنواره برنده می‌شوند و دقیقا به دلیل اینکه این نوع حمایت از فیلمنامه‌ها در این جشنواره صورت می‌گیرد شاهد ارائه فیلم‌نامه‌های خوبی هستیم.

صدرعاملی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره بخش «هر شهروند یک فیلم» است که تا آخر بهمن ماه مردم علاقه‌مند به فیلمسازی می‌توانند از ۱ تا ۵ دقیقه در مورد خوبی‌ها و نیکوکاری اطراف خود فیلم ساخته و به جشنواره ارسال کنند. می‌خواهیم در این جشنواره کمی از نگاه به تلخی‌های جامعه دور شده و به خوبی‌های جامعه نگاه کنیم. خوشبختانه تاکنون این بخش با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و فیلم‌های زیادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. تمامی این فیلم‌ها نمایش داده می‌شود و بهترین آنها توسط مردم انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که در دیگر استان‌ها نیز با تکیه بر خود مردم چنین جشنواره‌هایی برگزار شود و گفت: بزرگ‌ترین ویژگی این جشنواره این است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود. سعی کردیم شرایطی ایجاد کنیم تا در استان‌هایی که تقاضا دارند نیز فیلم‌ها به نمایش در بیاید؛ در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های شهر اصفهان فیلم‌ها نمایش خواهند داشت. فیلم‌های جشنواره در زندان‌های اصفهان نیز به نمایش درمی‌آید و خود زندانی‌ها در مورد فیلم‌ها قضاوت و داوری می‌کنند و طبق نظر آنها به فیلم‌های منتخب جایزه داده می‌شود.

کارگردان فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» در پایان ضمن اشاره به اینکه اولین برنامه‌ای که به این شکل و به صورت گسترده به معرفی جشنواره حسنات پرداخته برنامه «فرمول یک» است، گفت: پیام جشنواره حسنات این است که در کنار ناهنجاری‌ها و تلخی‌ها کمی هم به نیکوکاری و حسناتی که در نزدیکی ما اتفاق می‌افتد نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>