سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

تاکید رییس سازمان سینمایی بر برگزاری جشنواره فیلم فناوری و صنعتی در خارج از تهران

jashnvare-sanati

حجت الله ایوبی پیشنهاد کرد که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در شهری دیگری به جز تهران برگزار شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) با رییس سازمان سینمایی کشور دیدار کردند.

حجت‌اله ایوبی در این نشست، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی را جشنواره‌ای موفق در زمینه صنعت و هنر یاد کرد و گفت: این جشنواره از رویدادهایی است که می‌تواند بسیار موفق ظاهر شود. متاسفانه در زمان باقیمانده تا برگزاری جشنواره، برخی اقدامات نظیر تخصیص سهمیه برای ساخت فیلم‌های صنعتی و فناوری امکان‌پذیر نیست اما درحال حاضر می‌توان برای فعالیت‌های اجرایی و تشریفات، همکاران جشنواره را یاری کرد تا برای دوره‌های آتی، تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

وی سپس ضمن ارائه پیشنهادی برای فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره فیلم فناوری و صنعتی بیان کرد: اگر دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی فعالیت کند و با تعامل با بخش‌های صنعتی کشور بتواند از این مراکز سفارش دریافت کند، می‌تواند فعالیت مفیدی داشته باشد. علم و صنعت از بخش‌های خاصی محسوب می‌شوند که اگر به زبان عمومی و قابل فهم و جذاب برای مردم تبدیل شود، امید و انرژی مثبت را در بین دانشجویان و قشر جوان جامعه بیشتر می‌کند. در این صورت جوانان به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند در کشورخودشان فعالیت داشته و شغل ایجاد کنند.

معاون وزیر ارشاد  با ابراز امیدواری از طی مسیر درست توسط دست‌اندرکاران این جشنواره، عنوان کرد: نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که اگر جشنواره در دوره‌های پنجم یا ششم نتواند روی پای خود بایستد معلوم می‌شود که راه را درست طی نکرده است، اما از روند طی شده مشخص است که این جشنواره آینده درخشانی خواهد داشت.

ایوبی در پایان سخنانش با انتقاد از اصرار بر برگزاری اکثر جشنواره‌ها در تهران گفت: معتقدم برگزاری بیشتر جشنواره‌ها در تهران باعث شده نتیجه تلاش‌ها چندان دیده نشده و تکرار مکررات تلقی شود. لذا پیشنهاد من برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، استفاده از ظرفیت دیگر شهرها مانند قزوین، اراک ، تبریز یا اردبیل  است. برگزاری این جشنواره در یک شهر، تبدیل به یک رویداد و اتفاق بزرگ می شود و تمامی نیروهای استان باانگیزه بالا برای برگزاری جشنواره بسیج می‌شوند.

در ادامه این نشست، مسعود نجفی دبیر چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، نیز درباره برگزاری جشنواره در شهری خارج از تهران گفت: سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفت تا این جشنواره در تبریز برگزار شود و با وجود حمایت‌های وزارت ارشاد در این شهر، متاسفانه این امر محقق نشد. برای جشنواره امسال با عسلویه و منطقه پارس جنوبی هماهنگی‌هایی صورت گرفته اما اعلام آمادگی تا داشتن شرایط برای میزبانی، دو مقوله متفاوت است که باید در انتخاب استان میزبان به این مهم توجه کرد.

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی درحوزه فرهنگ‌سازی گفت: با وجود مشکلات مالی دولت و جامعه، جهاد دانشگاهی همت بالایی دارد که این جشنواره را برپا نموده و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز تا حد ممکن از این جشنواره حمایت می‌کند. این جشنواره می‌تواند باعث ترغیب و تشویق بیشتر هنرمندان برای حضور در عرصه علم و فناوری و صنعت شود. باید برای  هنرمندان در رسته‌های مختلف، علقه و ارتباط ویژه ایجاد شود تا یافته‌ها و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور از زبان ویژه آنها و هنر در بین مردم ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: اگر مسئولان وزارت ارشاد با حمایتی ملموس‌تر از نوع معنوی به جشنواره کمک کنند، این انرژی و انگیزه روی تک تک عوامل اجرایی جشنواره فردا اثر مثبت گذاشته و ناخودآگاه، توجه وزرا و مسئولین را به برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی جلب می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست نیز بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر، گزارشی را از وضعیت برگزاری این جشنواره ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست حاضران با اهدای تندیس و هدیه سنتی ساخت هنرمندان جهاد دانشگاهی هنر، از رییس سازمان سینمایی کشور تقدیر کردند.

در این نشست علاوه بر افرادی که سخنرانی کردند، علی منتظری، علی متقیان و سعید پورعلی از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی و آرش امینی مدیر کل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>