سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

عجیب نیست که کارشناسان «هفت» از یک طیف هستند

haft

یک کارگردان سینما از یک طیف بودن کارشناسان در برنامه «هفت» را ضعف آن دانست.

یک کارگردان سینما از یک طیف بودن کارشناسان در برنامه «هفت» را ضعف آن دانست.

بهنام بهزادی کارگردان سینما با بیان اینکه مهمترین وظیفه برنامه سینمایی هفت آشتی دادن مردم با سینماست به سوره سینما گفت: مهمترین اتفاقی که در برنامه «هفت» می‌تواند بیفتد تلاش برای جذب مردم به سینما و آشتی دادن مخاطب با سینماست. در دو سال گذشته اتفاقاتی در سینمای ایران افتاده است که موجب دلزدگی و دورافتادگی مردم از سینما شده است. مهمترین وظیفه یک برنامه جدی سینمایی می‌تواند بازگرداندن شور و شوق سینما رفتن بین مردم باشد.

این کارگردان ادامه داد: بر خلاف سبک و سیاق گذشته برنامه «هفت» که با یک روند غیرحرفه‌ای فیلم‌ها را بیش از هر چیزی محاکمه می‌کرد و پیام نهایی‌اش به بیننده این بود که هیچ فیلم خوبی در سینما وجود ندارد و همه فیلم‌ها ضعیف هستند، سری جدید باید سعی کند فیلم دیدن را در سبد فرهنگی مردم بازتعریف کند و برجسته کند. این برنامه می‌تواند مخاطب را امیدوار کند که بسته به ذائقه‌اش فیلم مورد علاقه‌اش را انتخاب کند و برای تماشای آن به سینما برود.

وی افزود: نکته مهم در این برنامه این نیست که یک برنامه پر چالش و پرماجرا باشد. مهم این است که نتیجه مثبتی برای سینما و برای مردم داشته باشد. ممکن است برنامه‌ای بتواند پرچالش و جذاب اداره شود اما نتواند نتیجه و پیام مثبتی که برای مخاطب سینما مفید باشد را ارائه کند. هفت باید کمک کند مخاطب سینما به سینما برگردد حتی به این قیمت که بیننده‌هایش نسبت به قبل کمتر شوند.

بهزادی درباره مهمانان برنامه هفت گفت: حضور کارشناسان کمتر سینمایی و بیشتر ایدئولوژیک، تابعی از کلیت سینماست. در سال‌های گذشته حضور افراد حرفه‌ای و متخصص سینما کمتر شد و جایشان را افرادی که بیشتر دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک داشتند گرفتند. پس چندان عجیب نیست که مهمانان و کارشناسان برنامه «هفت» بیشتر از کسانی انتخاب شوند که شخصیت غیرسینمایی دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>