سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب

نشست نقد و بررسی «ویلایی ها»/ طناز طباطبایی: منیر قیدی ۱۰سال پای ایده فیلم ایستاد

neshast-vilayiha-1

طناز طباطبایی در مورد «ویلایی‌ها» گفت: وقتی منیر قیدی ۱۰سال پای ایده ایستاد، از قبول نقش خودم مطمئن‌تر شدم و فکر می‌کنم که جای همه ما در فیلم درست بود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، جلسه نقد و بررسی فیلم ویلایی‌ها با حضور منیر قیدی کارگردان، سعید ملکان تهیه کننده، ثریا قاسمی، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، صابر ابر به عنوان بازیگران فیلم، علی قاضی مدیر فیلمبرداری و ستار اورکی آهنگساز برگزار شد.

در ابتدا ثریا قاسمی گفت: از اینکه در این جلسه حضور دارید، متشکرم. همچنین از سعید ملکان به عنوان تهیه کننده این فیلم تشکر می‌کنم. این فیلم در شرایط سخت ساخته شد. این فیلم لحظاتی  از انتظار زنان در جهان است که به ظلم جنگ افروزان می‌سوزند.

وی افزود: این فیلم هیچ شوی تبلیغاتی  نداشت و حکایت زیبایی را که دیده بودیم به نمایش گذاشتیم. اگر این فیلم افتخاری بود به اندیمشکی‌ها و دزفولی‌ها تقدیم می‌کنم. از آنها و از خدمات و محبتی که در گرمای سخت به ما داشتند، تشکر می‌کنم و خوشحالم که در کنار جوانان توانستم گوشه‌ای از کار را بگیرم.

صابر ابر بازیگر فیلم گفت: من سهم کوچکی داشتم و بودن در این فیلم برایم ارزشمند بوده است. اگر در این فیلم نبودم قطعا غبطه می‌خوردم. من به شدت به‌خاطر حسی که در فیلم وجود دارد یاد همه مادران می‌افتم و انتطار آنها، قابل ستایش و ستودنی است.

منیرقیدی کارگردان فیلم «ویلایی‌ها» با تشکر از مخاطبان گفت: ممنونم که سکوت و صبوری کردید و تا لحظات آخر فیلم را دیدید. از زمان نگارش تا ساخت ۱۰ سال طول کشید چون کسی تهیه‌کنندگی این فیلم را قبول نمی‌کرد.

neshast-vilayiha-2

طناز طباطبایی نقش اول زن این فیلم در مورد «ویلایی‌ها» گفت: وقتی منیر قیدی ۱۰سال پای ایده ایستاد، از قبول نقش خودم مطمئن‌تر شدم و فکر می‌کنم که جای همه ما در فیلم درست بود.

وی ادامه داد: ما فکر نمی‌کردیم که این اتفاق خوب برای فیلم ‌بیفتد. از سعید ملکان و منیر قیدی تشکر می‌کنم که باعث شدند یکی از متفاوت‌ترین کارهایم را انجام دهم. خوشحالم که در این فیلم بودم.

پریناز ایزدیار بازیگر دیگر فیلم گفت: بازی در «ویلایی‌ها» کار سختی بود. فیلمنامه بسیار  درخشان بود و این فیلم برای من تجربه‌ای دوست داشتنی بود. من و تمام بازیگران باید از میان فیلمنامه‌هایی که پیشنهاد می‌شود، انتخاب درستی داشته باشیم. سعی کردم که به تکرار در نقش نیفتم. به نظر من به ویژه در «ویلایی‌ها»، تکراری در ایفای نقش‌ها وجود ندارد.

ستار اورکی آهنگساز نیز در مورد فیلم گفت: وقتی فیلم را دیدم، نتوانستم جلوی احساس و اشک خودم را بگیرم خدا را شکر  می‌کنم که در این فیلم حضور  داشتم.

منیر قیدی کارگردان این فیلم اظهار داشت: من خودم را کارگردان فیلم اول نمی‌دانم زیرا در ۲۰ فیلم منشی صحنه بودم. ملکان فقط تهیه‌کننده نبود او یک مولف است و از حضورش در فیلم استفاده کردم.

neshast-vilayiha-3

انسیه شاه‌حسینی  که در جلسه حضور داشت با تحسین فیلم «ویلایی‌ها» گفت: من افتخار دارم که بگویم بعد از سال‌ها از تنها فیلمی که در مورد دفاع مقدس ساخته شده لذت بردم. خوشحالم که یک منشی صحنه پرچم خاک خورده دفاع مقدس را علم کرده است. ثریا قاسمی بیداد کرد و واقعا نقش خودش را زیبا ارائه کرد.

منیر قیدی درادامه بیان کرد: من برای اولین بار با این قصه از طریق دوستانم آشنا شدم. دنبال خانواده‌ها و خانم‌هایی که در آنجا بودند گشتم و تحقیق کردم. فکر می‌کنم ماجرا به قدری جذاب  بود که ارزش داشت ۱۰سال به پای آن صبر کنم.

طباطبایی نیز در ادامه در مورد کسب سیمرغ برای نقشش در «ویلایی‌ها» گفت: من به بحث سیمرغ کار ندارم اما این فیلم را با تمام وجود دوست دارم. اگر برای این فیلم سیمرغ بگیرم، خوشحال‌تر می‌شوم.

سعید ملکان در پایان این نشست گفت: من خوش شانسم که با کارگردان‌های خوب آشنا می‌شوم. باید فیلمنامه‌ها را به‌خوبی خواند و بعد تصمیم گرفت. من فیلمنامه‌ها را خوب می‌خوانم و بعد نظر می‌دهم. از  آقای کویتی‌پور تشکر می کنم که تیتراز این فیلم  را خواندند. ما تلاش کردیم تا در این فیلم سر سوزنی از فداکاری‌های شهدا را نشان بدهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>