سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مسعود اطیابی در گفتگو با «سوره سینما» عنوان کرد:

برای انتخاب بازیگران «ماه گرفتگی» بی دردسر نبودیم

atyabi-mah-gereftegi1

کارگردان فیلم «ماه گرفتگی» گفت: هیچ وقت تفکر سیاسی و جناحی نداشته و ندارم و تفکر جناحی خاصی در فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» جاری نیست.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم «ماه گرفتگی» در گفتگو با سوره سینما در خصوص داستان فیلمش بیان کرد: این فیلم به وقایع سیاسی سال ۸۸  و اتفاقات ناگواری که در آن سال برای مردم و کشورم ایران بوجود آمده نگاه دارد.

وی در خصوص میزان  استقبال مخاطبین و اینکه این فیلم  ممکن است با همراهی جناح خاصی منجر نشود گفت: هیچ وقت تفکر سیاسی و جناحی نداشته و ندارم؛ اگر این تفکر در فیلمم جاری بود شاید با پس زدن عده ای از مخاطبین منجر می شد ،اما جزو جناحی نیستم و هیچ تفکری به دو جناح در فیلم لحاظ نشده؛ به همین جهت موضع گیری خاصی از جناحی در مورد فیلم نمی شود.

mah-gereftegi-1

این کارگردان ادامه داد: داستان فیلم «ماه گرفتگی» از دل ماجرای سال ۸۸ بر می‌آید ؛ از منظر من در آن روزها گفتمانی بین سران جناح های مختلف وجود داشت که اشتباه بود و اگر ادامه پیدا می کرد گسل بزرگی بین مردم ایجاد می‌کرد.

اطیابی همچنین در مورد انتخاب بازیگران فیلم که به بازیگران سریالهای تلویزیونی شباهت دارند گفت: به خاطر موضوعی که فیلم از آن برخوردار بود برای انتخاب بازیگر بی دردسر نبودیم ؛اما تصمیم و اراده بر ساخت فیلم وجود داشت . به اعتقاد من از بازیگران خوبی در این فیلم استفاده شده که بهتر است اول فیلم را ببینید و بعد راجع به آن قضاوت کنید.

mah-gereftegi-2

وی همچنین در مورد اهمیت جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر با جشن انقلاب ما همراه است و این  خود بر اهمیت موضوع اضافه می کند. ضمن اینکه جشنواره فجر در جهت گیری سینمای کلان ایران هم نقش زیادی دارد. در چنین رویداد مهمی از  همه تفکرات و با همه سلیقه ها و افراد مختلفی حضور دارند ؛ فیلم ها در کنار هم قرار می گیرند و به نمایش در می‌آیند و رقابت سالمی هم با هم دارند.

این کارگردان به صحبت هایش افزود: داوران جشنواره هم از دل فیلمسازان و سینمای ایران انتخاب می شوند و حتی تعدادی از آنها از فضای فرهنگی کشور انتخاب می شوند همه این موارد نشان می دهد که فیلم ها خوب داوری می‌شوند و به آینده سینمای ایران می توان امیدوار بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>