سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

گبرلو سیاست‌های شبکه سه را اجرا می‌کند

IMAGE634213650349687500

کارگردان فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» برنامه «هفت» را محصول سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کلان شبکه سه دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» برنامه «هفت» را محصول سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کلان شبکه سه دانست.

علیرضا امینی کارگردان سینما در گفتگو با سوره سینما نظرش درباره برنامه سینمایی «هفت» را چنین عنوان کرد: برنامه هفت در اطلاع‌رسانی به نوعی شبیه به روزنامه «بانی فیلم» شده است. یعنی همه اتفاقات و خبرهای سینمایی را که در طول هفته در رسانه‌ها دنبال کرده‌ایم را دوباره در «هفت» می‌بینیم. از این منظر برنامه «هفت» در قسمت اطلاع‌رسانی، چیز جدیدی برای سینماگران ندارد.

کارگردان «انتهای خیابان هشتم» گفت: گردانندگان «هفت» دارند با احتیاط جلو می‌روند. محمود گبرلو حرفه‌ای و مستقل است اما مجبور است سیاست‌های شبکه را در برنامه‌اش دنبال کند. کاملا حس می‌شود که به گردانندگان «هفت» گفته‌اند روی فلان موضوع کار کنید تا خط فکری جدیدی برای سینما تعیین شود. فکر نمی‌کنم این روند، چندان اتفاق درستی باشد.

وی ادامه داد: بهتر است هنر همواره مستقل و بدون جهت‌دهی راه خودش را برود. جهت‌دهی سیاسی با ذات هنر همخوانی ندارد. بررسی و تحلیل موضوعات مختلف فکری در «هفت» خوب است. اما بهتر است در حد تحلیل و بررسی باشد نه در قالب جهت‌دهی فکری به سینما. قرار بود بعد از رفتن مسعود فراستی از بخش نقد، منتقد موافق و مخالف فیلم‌ها را نقد کنند اما چنین اتفاقی نیفتاد. قسمت نقد چیزی به من به عنوان کارگردان اضافه نمی‌کند. واقعا قسمت نقد فیلم «رسوایی» چه نکته مثبت و تحلیلی برای مخاطب داشت. اصلا «نقد» نبود. یک چالش محتوایی بود. نقد باید بده و بستان تحلیلی بین دو منتقد موافق و مخالف باشد تا مخاطب از برآیند صحبت‌های موافق و مخالف یک نتیجه‌گیری پربار دریافت کند. قسمت نقد با حضور مسعود فراستی بهتر بود. در کل سری قبلی برنامه «هفت» جسورتر بود.

امینی در پاسخ به این سؤال که برای رفتن به برنامه «هفت» اشتیاق دارد گفت: به دعوت این برنامه احترام می‌گذارم ولی شور و شوقی برای رفتن به «هفت» ندارم. پیش آمده است که چند بار کانال تلویزیون را حین پخش برنامه «هفت» عوض کرده‌ام.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>