سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۵ در ۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
محمدهادی کریمی در گفت و گو با «سوره سینما»:

«کمدی انسانی» صد دقیقه برای مخاطب خود قصه تعریف می کند

comedy-ensani-1

محمدهادی کریمی با بیان اینکه تایم فیلمش صد دقیقه است گفت: ما در این فیلم صد دقیقه برای مخاطب قصه تعریف می کنیم.

محمدهادی کریمی کارگردان فیلم «کمدی انسانی» در گفت و گو با سوره سینما در مورد انتخاب این داستان برای روایت فیلمش گفت: چهار سال بود که در حیطه کارگردانی کار نکرده بودم؛در این چهار سال تصمیم داشتم  قصه های مختلفی را کار کنم اما ترجیحم این بود که کاری را برای ساخت انتخاب کنم  که برایم تجربه نویی باشد تا علاوه براینکه از ساخت فیلم لذت می برم  کار سختی هم باشد.

این کارگردان که خود تهیه کنندگی کارش را بر عهده دارد گفت: کمدی انسانی از این ویژگی برخوردار بود چرا که هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ داستانی ویژگیهای سختی داشت.

کریمی با بیان اینکه تایم فیلمش صد دقیقه است گفت: ما در این فیلم صد دقیقه برای مخاطب قصه تعریف می کنیم.

وی ادامه داد: وقتی ایده  فیلمی خوب باشد این  ایده خوب باعث شکل گیری داستان می شود و خودش را بر کل داستان غالب می کند ؛ معمولا قصه های فیلم های سینما اول و انتهای خوبی دارد اما وسط داستان کشش و جذابیت را دارا نیست. «کمدی انسانی» صد دقیقه داستان بدون افت و خیز برای مخاطب خود روایت می کند. در این فیلم ما صد دقیقه کاشت های فیلم نامه ای داریم که در انتها هر کدام این کاشت ها به ثمر می رسد.

این گارگردان با بیان اینکه قصه فیلمش روح روانشناختی برخوردار است گفت: نمای ظاهری و تماتیک و شمای کلی فیلم تاریخ معاصر است و در چهار دهه روایت می‌شود.

comedy-ensani-2

کریمی همچنین در مورد اینکه فیلم هایش از ویترین بازیگری خوبی برخوردار است گفت: با سینمایی بزرگ شدم که نور، گریم، موزیک و بازی در آن حرف اول را می‌زند؛ به همین جهت تمایل دارم در فیلم ها گریم و نور پردازی مشخص باشد و بازیگران فیلم‌هایم گریم شوند و بازی ارائه دهند. به اینکه در فیلم ها از نابازیگر استفاده کنیم تا ندانسته یکسری کارهایی در فیلم انجام دهد اعتقادی ندارم چراکه به اعتقاد من بازی خوب یک بازیگر از امتیاز فیلم به حساب می آید.

کارگردان فیلم «کمدی انسانی» با بیان اینکه در این فیلم جلوه های ویژه نقش بسزایی دارد گفت: متاسفانه فیلم های سینمای ایران بیش از اندازه به سمت واقع گرایانه بودن می رود در حالیکه این مسئله مستلزم این نیست که حتما در فیلم هایمان از نابازیگر استفاده کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه همه بازیگران فیلم هایم با انتخاب اول مشخص شدند گفت: هنگام نگارش به بازیگری فکرنمی کردم اما بعد از شکل گرفتن داستان پازل بازیگران در کنار هم چیده می شود.

comedy-ensani-3

این کارگردان به بازیهای این فیلم اشاره کرد و گفت: بازیگران در این فیلم بهترین بازیهای خود را ارائه دادند و به نظر من تک تک اجزا این فیلم شایسته توجه  هستند؛ ضمن اینکه دیده شدن یک فیلم به زمان احتیاج دارد بخصوص اینکه این فیلم مطابق مد و سنت رایج ساخته نشده است. «کمدی انسانی» از آن دست فیلم هایی است که در طول تاریخ راه خود را باز می‌کند و به آن اهمیت داده می‌شود.

کریمی در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه هر فیلم من محصول زمان خود است ادامه داد: امیدوارم این فیلم در جشنواره خود را از فیلمساز جدا کند چراکه صرفا این فیلم برای ساخته شدن نبوده و من تلاش کردم به سینما وفادار باشم و به سینمایی که المان های مختلف در آن نقش داشته نزدیک شوم.

کارگردان فیلم «برف روی شیروانی داغ» در مورد اهمیت جشنواره امسال گفت: خوشبختانه تمام فیلم هایی که ساختم به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرده و امیدوارم جشنواره امسال آغاز اتفاقات خوب برای این فیلم باشد.

وی افزود: هر جشنواره ای با حاشیه همراه است و اگر حاشیه ها را از جشنواره جدا کنیم  این رویداد از تب و تاب می افتد البته این حاشیه ها تا جایی باید ادامه داشته باشد که به متن غلبه نکند.

کریمی گفت: خوشبختانه جشنواره امسال برای انتخاب آثار بخش مسابقه نگاه سفارشی ندارد امیدوارم در داوری ها هم این نگاه لحاظ شود و به اهالی سینما اجازه دهند  خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>