سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۵ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اولین شماره ماهنامه «سوره سینما» منتشر شد

soureh cinema mag

اولین شماره ماهنامه «سوره سینما» با هدف اطلاع رسانی فعالیت‌های سینمایی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این ماهنامه به سردبیری یزدان عشیری تهیه شده و آرش رمضانیان مجری طرح این نشریه است. محمدعلی حیدری، حامد نیکومرام، فاطمه پزشکی، تینا جلالی، امید عشریه، نرگس ساجد و سحر قریب در تحریریه این ماهنامه همکاری کردند.

بر پایه این خبر، در این شماره علاوه بر انتشار اخبار فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری به موضوعاتی چون: گزارش نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و دبیر جشنواره فیلم فجر، اهمیت نظام درجه بندی سنی مخاطب در سینمای ایران، جایگاه فرهنگی و اجتماعی حوزه هنری، روند بازسازی و سینماسازی در کشور، پرونده موفقیت‌های فیلم مستند «A157»، تاریخچه حضور حوزه هنری در جشنواره های فجر، نقش سینما در چهره سازی درست و واقعی از مسلمانان، گزارشی از جشنواره فیلم رویش و … پرداخته شده است.

در پیشگفتار این نشریه آمده است: سازمان سینمایی حوزه هنری بدون شک، یکی از مراکز مهم، تاثیرگذار و جریان ساز در عرصه سیاستگذاری، تولید و سینماداری کشور به شمار می آید.  وسعت فعالیت این سازمان،  تنوع و کثرت برنامه ها و حجم گسترده اخبار و گزارش های مرتبط می طلبید تا سامانه اطلاع رسانی منسجم و پیوسته ایی علاوه بر فضای مجازی برای استفاده افکار عمومی، علاقمندان به فعالیت های سینمایی بویژه، فعالان، دست اندرکارن و مدیران فرهنگی و سینمایی تهیه گردد.

گستردگی فعالیت های این سازمان در قالب مراکزی چون:  باشگاه فیلم سوره، مرکز مستند سوره، موسسه فرهنگی هنری بهمن سبز، مرکز مطالعات رادیویی، تلویزیونی و انیمیشن، موسسه هنرهای تصویری سوره، مرکز تولید متن، مدیریت امور بین الملل و بازرگانی، واحد توسعه فعالیت های تصویری استان های حوزه هنری، امور نقد و انتشارات و … در کنار جایگاه گفتمان سازی و جهت دهی محتوایی در سطح ملی و بین المللی گستره بزرگ و پرتنوعی از فعالیت ها را فراهم می سازد که قطعا، برای بهره مندی بهتر و ملموس تر از این گستره نیاز به ساختار اطلاع رسانی مستمر و یکپارچه بود.

این نشریه در نظر دارد به روالی منظم و مستمر از این پس، نسبت به انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های سازمان در زمینه جشنواره ها، نشست ها، همایش ها، تولیدات تجربی و حرفه ای، معرفی آثار، عملکرد مراکز و موسسات و نیز، بازتاب های رسانه ای و اظهارات و واکنش های اهالی فرهنگ و هنر اقدام نماید.  طبیعی است در پرتو خرد جمعی و همراهی همه عزیزان در زیرمجموعه های سازمان این موضوع میسر خواهد شد. انتشار ماهنامه داخلی با عنوان «سوره سینما» که برند نهادینه شده برای راهبرد رسانه ای سازمان سینمایی حوزه هنری نیز است به همین منظور، موردتوجه و برنامه ریزی قرار گرفته که امیدواریم با انتشار این سلسله نشریات بیش از گذشته پاسخگوی مشتاقان و علاقمندان سینما؛ و نیز، شاهد انعکاس بهتر تلاش ها، اقدامات و فعالیت های مدیران و همکاران مان در این نهاد مهم باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>