سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ دی ۱۳۹۱ در ۵:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب
جهان بیگلری:

امسال سه فیلم دیگر در حوزه هنری کلید می‌خورد

23big

سهیل جهان بیگلری از تولید سه پروژه سینمایی جدید در حوزه هنری تا پایان سال ۹۱ خبر داد.

سهیل جهان بیگلری از تولید سه پروژه سینمایی جدید در حوزه هنری تا پایان سال ۹۱ خبر داد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره با اشاره به وضعیت فعلی تولید و پخش فیلم‌های سینمایی در حوزه هنری گفت: علاوه بر سه فیلمی که در جشنواره فجرِ امسال داریم، یک فیلم در اوایل بهمن‌ماه و دو فیلم تا پایان سال جاری کلید زده می‌شوند.

سهیل‌ جهان‌بیگلری  در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود حوزه هنری قصد خرید حقوق چند فیلم سینمایی را دارد، بیان کرد: یکی از وظایف حوزه هنری این است که در پیش‌تولید، تولید و پس از تولید فیلم‌هایی که راستای اهدافش هستند، به سینمای ایران کمک کند. ما با توجه به همین امر، از ابتدای سال جاری چنین حمایتی را آغاز کرده و با تهیه‌کنندگان مختلف ارتباط گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: حوزه هنری علاوه بر تولید، وظیفه پخش را هم برعهده دارد و در واقع یک تهیه‌کننده – پخش کننده است. به همین دلیل علاوه بر تولیدات‌مان، برخی از تهیه‌کنندگان درخواست داشتند که در تولید فیلم آن‌ها مشارکت داشته باشیم که با دیدن فیلمشان نپذیرفتیم. برخی هم درخواست کتبی برای مشارکت دادند که نهایتا به نتیجه نرسیدیم.

جهان‌بیگلری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظر‌ها پیرامون کیفیت سه فیلم تولید شده در حوزه هنری، گفت: ما در سازمان توسعه سینمایی سوره سه فیلم تولید کردیم که هر سه، به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند و این افتخاری برای مجموعه حوزه هنری است. باید اظهارنظر درباره کیفیت‌ فیلم‌ها را به مخاطبان بسپاریم و ارزیابی آن‌ها را مشاهده کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، همچنین به فیلم‌های در دست تولید این سازمان اشاره و بیان کرد: علاوه بر سه فیلمی که در جشنواره امسال داریم، ساخت فیلم سینمایی دیگری هم نهایی شده که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و تا هفتم بهمن‌ماه کلید زده می‌شود. ضمن آنکه دو فیلم اکنون در مرحله نگارش نهایی فیلمنامه هستند که اگر این مرحله به اتمام برسد،  این دو فیلم هم تا قبل از پایان سال کلید زده خواهد شد.

سهیل جهان‌بیگلری در پایان این گفتگو تاکید کرد: در سال آینده تولیدات حوزه هنری ادامه خواهد داشت. ما تولیدات سازمان را به شکل جدی پیگیری می‌کنیم و در بخش پخش فیلم‌های سینمایی هم حتما به دنبال پروژه‌های خوب هستیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>