سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

پگاه: جذابیت «هفت» فقط فراستی بود

hamidreza-pegah

بازیگر فیلم سینمایی «شبانه» تاکید کرد حضور مسعود فراستی عامل جذابیت برنامه هفت برایش بوده است.

بازیگر فیلم سینمایی «شبانه» تاکید کرد حضور مسعود فراستی عامل جذابیت برنامه هفت برایش بوده است.

حمیدرضا پگاه بازیگر سینمای ایران درباره برنامه «هفت» به سوره سینما گفت: جذاب‌ترین بخش برنامه سینمایی «هفت» نقد مسعود فراستی بود که با رفتن او این برنامه دیگر جذابیتی ندارد. سری جدید این برنامه نسبت به قبل بهتر نشده است. شاید کسانی اعتقاد داشته باشند که فراستی تندرو بود و همه فیلم‌ها را تخریب می‌کرد اما به نظر من یک منتقد بی تعارف بود. اکثر منتقدان به خاطر رفاقتی که با کارگردانان دارند در نقد فیلم دچار تعارف می‌شوند. کارگردانان در خانه‌هایشان اکران خصوصی می‌گذارند و منتقدان را دعوت می‌کنند تا فیلمشان را ببینند. این دوستی و رفاقت‌ فضای نقد را پر از تعارف کرده است.

بازیگر «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» گفت: مسعود فراستی با کسی تعارف نداشت. به نظر من نقد واقعی را همه دوست دارند. حتی مردم هم نقدی که تعارف در آن وجود نداشته باشد را دوست دارند. مهمترین چیزی که در یک برنامه سینمایی می‌تواند من را جذب کند نقد منصفانه و واقعی است. البته با سلایق مختلف تعاریف نقد واقعی تغییر پیدا می‌کند ولی به هر حال نقد واقعی قابل تشخیص است و همه پذیرای آن هستند. پیشنهاد من این است که دو منتقد مخالف و موافق در برنامه «هفت» با یک موضع‌گیری مبتنی بر دانش سینمایی به تحلیل فیلم بپردازند.

پگاه ادامه داد: اجرای فریدون جیرانی و محمود گبرلو را دوست نداشتم. یک مجری باید خصوصیات و استانداردهایی مثل بیان و فیزیک مناسب داشته باشد و بتواند به برنامه گرما ببخشد. این دو مجری از این خصوصیات برخوردار نبودند.

حمیدرضا پگاه در فیلم‌های سینمایی «قلاده‌های طلا»، «برخورد خیلی نزدیک»، «این زن حرف نمی‌زند» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>