سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

راست‌گفتار: «هفت» در جذب مخاطب سینما تاثیر ندارد

kazem-rast-goftar

یک کارگردان سینما برنامه «هفت» را فاقد تاثیرگزاری بر مردم برای رفتن به سینما دانست.

یک کارگردان سینما برنامه «هفت» را فاقد تاثیرگزاری بر مردم برای رفتن به سینما دانست.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما، درباره روند و رویکرد برنامه سینمایی«هفت» به سوره سینما گفت: در شروع کار تیم جدید این برنامه به عنوان مهمان در آن حضور داشتم در این مدتی هم که از پخش سری جدید می‌گذرد بیشتر متوجه شدم که «هفت» کمکی به سینما و جذب مخاطب نمی‌کند و بودن و نبودنش دیگر فرقی ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «نقاب» ادامه داد: تصورمی‌کنم کنترل این برنامه در دست برگزار‌کنندگانش نیست. سری قبلی تقریبا در برای مخاطب کنجکاوی و علاقه ایجاد می‌کرد. من در هر دو دوره برنامه شرکت کرده ام و متوجه شدم در این دوره برنامه مهمترین مطلب و دغدغه این است که نکته‌‎ای گفته نشود و به کسی بر بخورد.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» افزود: بحث‌های مرتبط با سینما و فوتبال همواره برای مردم جذاب بوده است، پس یکی از الگوهای مناسب در جذب مخاطب و تاثیرگذاری برنامه «هفت» در سینما می‌تواند برنامه «۹۰» باشد. اما با تمام احترامی که برای آقای گبرلو قائل هستم باید بگویم آیا اجرای عادل فردوسی پور با محمود گبرلو در یک حد و اندازه است؟

وی ادامه داد: قسمت نقد در دوره قبلی این برنامه با حضور فراستی مشکل داشت اما جذابیت لازم را هم داشت. هم اکنون این مشکل بیشتر شده و جذاب هم نیست. بیشتر حرف ها و نظرات تناسب خاصی با سینما ندارند. به طور کلی در وضعیت کنونی سینما که همه چیز به هم ریخته این برنامه هم متعلق به همین سینمای کسالت بار است. وجود این برنامه به عنوان تنها برنامه سینمایی بسیار قابل ارزش و احترام است و می‌تواند تاثیر مثبت بر این هنر داشته باشد اما انتظار می‌رود تیم جدید رویکرد جذاب و مناسب‌تری پیش بگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>