سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۵ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به حواشی داوری‌های جشنواره فیلم فجر

fajr35-majles

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری جلسه اعضای این کمیسیون با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر برای ارزیابی متن و حواشی این رویداد هنری خبر داد .

به گزارش سوره سینما ، احد آزادی‌خواه با اشاره به کم و کیف برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از قله‌ای‌ترین برنامه‌های فرهنگی ایران در دوران پس از انقلاب و در سالهای اخیر در عرصه هنر، بحث جشنواره فیلم فجر است که متاسفانه امسال علی‌رغم زحماتی که کشیده شد و قابل تحسین و تقدیر است، اما با حواشی غیرقابل انکاری روبرو شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حواشی جشنواره فیلم فجر کام بسیاری از هنرمندان را تلخ کرد، تصریح کرد: حواشی جشنواره فجر نتوانست آنطور که باید کام هنرمندان کشور را شیرین کند و یکی از این حواشی بحث داوری‌ها بود که معترضین بسیاری در حوزه فیلم فجر داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بحث دوتابعیتی‌ها که در جشنواره فیلم فجر دخالت داشتند، تصریح کرد: این موضوع تا اندازه‌ای استقلال کشور و توانمندی هنری کشور ایران را زیر سوال برد؛ این موضوع باعث می‌شود که هنرمندان داخلی نسبت به آینده هنری خود، تضمینی نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به میزان تاثیری که جشنواره فجر می‌تواند داشته باشد، خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر با سازمان سینمایی و همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه داشت و به زودی نیز در جلساتی را برای ارزیابی این موضوع خواهیم داشت تا نحوه برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر را نمره‌گذاری و معدل‌گذاری کنیم تا بتوان برای سال‌های آینده، مهندسی بهتری را داشته و شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>