سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
قدردانی مسئولان حوزه هنری از عوامل «بیست و یک روز بعد»؛

مومنی شریف: چرخه‌ تولید در «باشگاه فیلم سوره» کامل شده است

taghdir-21rooz-0

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» با رئیس و سایر مسئولان حوزه هنری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ در این دیدار که با حضور عوامل این فیلم صورت گرفت، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: به شما عوامل فیلم «بیست ویک روز بعد» خداقوت می‌گویم. مسئولیت سنگینی را برعهده داشتید. اما خدا را شکر می‌کنیم که کار به گرمی مورد اقبال مردم قرار گرفته و پسندیده شد.

وی ادامه داد: اعتماد به تیم این فیلم در واقع اعتماد به «باشگاه فیلم سوره» بود.  ما از ابتدا می‌دانستیم که با افراد گمنامی قرار نیست کار کنیم و این تیم مدت‌هاست در حال فیلم‌سازی و تجربه هستند.

وی گفت: محمدرضا خردمندان را از ساخت فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای می‌شناختیم و از دقت عمل او آگاه بودیم. با ساخت این فیلم؛ «باشگاه فیلم سوره»  چرخه‌ی تولیداتش را تکمیل کرد و توانست از فیلم‌های کوتاه به فیلم بلند برسد.

رییس حوزه‌هنری افزود: از نکات ارزشمند دیگر- حضور عوامل این فیلم در اکران مردمی و دفاعی بود که از فیلم می‌کردند؛ که  این حرکت نشان از صمیمیت موجود میان عوامل فیلم داشت.

taghdir-21rooz-1

مومنی شریف در بخش دیگری از صحبت خود به اهمیت  ساخت فیلم‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حوزه هنری همواره از ورود به مسائل اجتماعی نهراسیده اما آنچه که اهمیت دارد این است که به تعریف درستی از فیلم‌های اجتماعی برسیم و بگوییم که فیلم‌های اجتماعی فیلم‌هایی نیستند که فقط از زشتی‌ها و پلشتی‌های موجود در جامعه حرف بزنند.  صرف بیان زشتی‌های موجود در جامعه فضیلت نیست و به سینمای ما کمک نمی‌کند. نباید با نشان دادن زشتی‌ها چهره ای از مردم  و جامعه خود نشان دهیم که دیگر کسی جرات نکند به کشور ما وارد شود.

وی اضافه کرد: اما درعین حال نمی‌توانیم به مسائل اجتماعی بی‌اعتنا باشیم. فیلمسازان این را باید در نظر بگیرند که اگر بدی جامعه را نشان می‌دهند راهکار هم در فیلمشان ارائه دهند و مردم را به زندگی و کشورشان امیدوار کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت:‌ کشور آلمان  بعد از جنگ جهانی دوم به کشوری فلاکت زده تبدیل شده بود اما آنچه که باعث شد دوباره روی پای خود بایستد و از قدرت اقتصادی برخوردار شود امیدی بود که به مردمان این کشور تزریق شد و این امید از راه‌های مختلف  از جمله از طریق سینما به مردم داده شد.

taghdir-21rooz-2

وی ادامه داد: واقعا هنرسینما تا این اندازه می‌تواند تاثیرگذارباشد واز هویت ملت و مردم دفاع و حراست کند و افق روشن به مردم ارائه بدهد. امیدواریم سینما و هنر و ادبیات کشورمان هم اینگونه عمل کند و رسالت خود ر ا نسبت به شرایط فعلی بشناسد و ما را در رسیدن به قله‌هایی که حقمان است کمک کند.

مومنی شریف همچنین گفت: در حال حاضر فیلم‌های اجتماعی ما تحت تاثیر داستان کوتاه هستند و تنها برشی کوتاه از زندگی مردم را روایت می‌کنند که گاهی این داستان‌ها تنها به درد یک فیلم کوتاه می‌خورند . این در حالی است که فیلم بلند نیاز به داستان کامل دارد و رکن داستان هم شخصیت و واقعه است؛ شخصیت و واقعه‌ای که باید به نحو مطلوب در سیر داستان فیلم مطرح شوند و به بلوغ برسند.

وی با اشاره به فیلم «بیست و یک روز بعد»  عنوان کرد: خوشبختانه این فیلم  برای مخاطب خود داستان تعریف می‌کند و جریان زندگی در این فیلم کاملا قابل لمس است.  فیلم با بیان سختی و رنج در انتها به امید می‌رسد و نشان می‌دهد که بعد از هر سختی آسانی حاصل می‌شود.

در این مراسم محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت :این‌گونه نبوده که حوزه هنری به تنهایی ریسک ساخت این فیلم را برعهده بگیرد. بلکه محمدرضا شفاه هم ظرفیت اعتماد را داشت و ما می‌دانستیم با چه گروهی قرار است کار کنیم. گروهی که علاوه بر انگیزه و توانایی بالا، ادب کاری داشتند و می‌دانستند چگونه از تجربه بزرگترها بهره ببرند.

taghdir-21rooz-3

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری  ادامه داد: من از آقای اصلاح و زاهدی تشکر می‌کنم که در شرایط فعلی سینما با سختی‌های موجود پای این کار آبروی خود را گذاشتند و ایستادند و تلاش کردند.امیدواریم حوزه هنری هر سال بتواند چند فیلم با کارگردانان فیلم اولی خوب کار کند.

محمدرضا شفاه تهیه کننده این پروژه نیز گفت: با همکاری دوستان اواخر بهار ساخت این فیلم را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه مجموعه فیلم «بیست و یک روز بعد» چندین نفر از عوامل اصلی اولین کارشان را در سینما تجربه می‌کردند گفت: بیشتر نهادها و ارگانها فقط حرف حمایت از جوانان را سر می‌دهند ولی فقط در حرف باقی می‌مانند اما حوزه هنری با قدرت حمایت از جوانان را انجام داد و پای‌شان ایستاد. امیدواریم هرچه برکت از این فیلم است ابتدا شامل خود حوزه هنری شود. ما قدردان این زحمات هستیم و خواهیم بود.

همچنین محمدرضا خردمندان با بیان اینکه فیلم نامه فیلم «بیست و یک روز بعد» با احسان ثقفی هفت بار بازنویسی کردیم گفت: در تمام سال‌های فعالیتم تلاشم این بوده که در فیلم‌هایم حرفی برای گفتن داشته باشم و هدفم فقط ساختن فیلم نباشد.

وی با بیان اینکه «بیست و یک روز بعد» تجربه کاری متفاوتی در کارنامه من بود ادامه داد: وقتی فیلم در پردیس ملت برای اولین بار نمایش داده شد انرژی زیادی از مردم گرفتیم؛ مردم از دیدن فیلم حالشان خوب بود و این حال خوب را به ما انتقال می‌دادند و به ما تبریک می‌گفتند. این برای ما بسیار جای خوشحالی داشت.

taghdir-21rooz-4

رضا اصلاح، ناظر پروژه نیز گفت: خوشحالیم حوزه هنری به جوانان کمک کرد تا فیلم سالم بسازند . مردم بزرگترین قاضی و داور هستند. در جشنواره مردم با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند. از آقای حمزه زاده  و ریاست حوزه تشکر می‌کنیم که به جوانان اعتماد کردند تا بتوانند فیلم  اولشان را بسازند.

ابراهیم زاهدی فر، مدیر تولید فیلم گفت: موفقیت این فیلم از پیش قابل پیش بینی بود؛ عزممان را جزم کرده بودیم که فیلم خوبی بسازیم. به حواشی جشنواره فیلم فجر نباید توجه کرد. اهمیت جشنواره به انقلاب و شکوه آن  است.

بر پایه این گزارش در این مراسم از عوامل فیلم «بیست و یک روز بعد» قدردانی به عمل آمد. محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم . محمدرضا اصلاح (مشاور تهیه کننده) سیدمحمدرضا خردمندان. احسان ثقفی. مهدی قربانی. سید علی طباطبایی نژاد. هدی مویینی. ابراهیم زاهدی فر ( مدیر تولید) از حاضران در این نشست بودند که هر یک نکاتی درباره‌ی فیلم گفتند.

همچنین یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری و جواد سمنانی رئیس دفتر حوزه ریاست حوزه هنری در این مراسم حضور حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>