سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۹۵ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
سیدعلی هاشمی در گفت‌و‌گو با «سوره سینما»:

بالاخره فیلم اولم را می‌سازم

ali-hashemi-1

سیدعلی هاشمی کارگردان فیلم سینمایی «مات» از سختی‌ها و دشواری‌های ساخت فیلم اولش گفت.

سیدعلی هاشمی در گفت‌و‌گو با سوره سینما در همین خصوص بیان کرد: پروانه ساخت فیلم سینمایی «مات» را تابستان امسال دریافت کردیم و تا این زمان فیلم وارد مرحله تولید نشد. چراکه بازیگرانی که مد نظر ما هستند هرکدامشان به بازی در پروژه ای مشغول بودند؛ پیش بینی می‌کنم بهار سال ۹۶ و با توجه به کم شدن فشردگی کاری سینما، این فیلم را وارد مرحله تولید کنیم.

هاشمی در مورد سختی کار فیلم اولی توضیح می دهد: برای ساخت فیلم اولم همچنان با سختی زیادی روبرو هستم ،برای دومین بار است که پروانه ساخت سینمایی دریافت می کنم ؛ پروانه سینمایی اولم سه سال پیش با نام «دلم را به خاک نسپار» صادر شد اما به دلیل اختلاف با سرمایه گذار نتوانستم کار را بسازم؛ که بعدها آقای موتمن آن فیلم نامه را به اسم «خداحافظی طولانی» ساخت.

وی با اشاره به اینکه  کار ما فیلم اولی‌ها برای ساخت فیلم  کمی دشوارتر است ادامه داد: ما باید سرمایه گذار را باید برای تولید فیلم خوب مجاب کنیم و به نوعی اطمینانشان را بدست بیاوریم، اما در هر صورت امیدوارم این فیلم که به تهیه کنندگی آقای غلامرضا موسوی پروانه ساخت گرفته را بتوانم به زودی بسازم.

هاشمی با بیان اینکه بالاخره فیلم اولم را می سازم در مورد داستان این فیلم توضیح داد: قصه این فیلم به نویسندگی علیرضا محمودی در مورد آشنایی خانم و آقایی است که در یک شهر ساحلی رابطه عاشقانه بین آنها برقرار می شود و مرد در این میان متوجه بازی خطرناکی می‌شود.

ali-hashemi-2

وی  همچنین گفت: تاکنون حضور عواملی چون علیرضا برازنده به عنوان مدیر فیلمبرداری، مشکین مهرگان مدیر هنری؛ صدابردار رشید دانشمند و میثم معراجی مجری طرح  و مدیر تولید در این پروژه قطعی شده است.

این کارگردان در خصوص سالها فعالیت مستمر در حیطه برنامه ریزی و دستیار کارگردانی گفت: به دلیل علاقه ای که به این حرفه دارم کماکان در این سمت کار می‌کنم اما بعد از ساخت فیلم اولم قطعا با کارگردانانی کار خواهم کرد که به دانش من اضافه کنند.

سید علی هاشمی نزدیک به دو دهه فعالیت از عوامل حرفه ای سینمای ایران  به حساب می آید. وی ساخت فیلم های کوتاهی چون «صبح روز بعد» و «آرزو» را در کارنامه خود دارد که فیلم «صبح روز بعد» او از جشنواره های معتبری چون برلین و لندن جوایزی کسب کرده و از جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین کارگردانی، صداگذاری و صدابرداری را نیز دریافت کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>