سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۵ در ۱:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

امیر غفارمنش: سینمای کوتاه‌تر اندیشه‌های بیشتری دارد

ghaffarmanesh-100

امیرغفارمنش ضمن استقبال از برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰، فیلم‌های کوتاه را به لحاظ اندیشه‌های درونشان، ارزشمندتر تلقی کرد.

به گزارش سوره سینما ، امیر غفارمنش در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: پدرم همیشه تعریف می‌کند در گذشته حدود سال‌های ۴۸ – ۴۹ سینمایی به نام سینما آزاد ایران وجود داشت که از دل آن سینما، فیلمسازان بزرگی نظیر کیانوش عیاری، بهروز افخمی، آقای غلامرضایی، پدر بنده و … بیرون آمدند و با وجودی که سینمای کوتاهی بود اما صاحب اندیشه‌ بود و جالب اینجاست که بعدها متوجه شدند سینمایی که کوتاه‌تر باشد، اندیشه‌های درونش هم بیشتر است.

وی در توضیح همین مطلب بیان کرد: بر این اساس فکر می‌کنم جشنواره‌ای با عنوان جشنواره فیلم ۱۰۰ هم همینطور باشد و اگر درست اجرا شود و آثار خوبی به آن ارائه شود، قطعا موفق‌تر از آثار بلند می‌شود.

غفارمنش سپس در زمینه کاربرد آثار کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای توضیح داد: من فکر می‌کنم فیلم‌های کوتاه در تلویزیون کابرد بیشتری داشته باشند و از سوی مخاطبان بیشتر دیده شوند البته یک اقدام دیگر هم می‌توان انجام داد و آن این است که به طور مثال ۵۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای را کنار هم قرار داد و برای تماشاچی سینما به نمایش گذاشت تا جذابیت بیشتری داشته باشد  وگرنه کسی برای ۱۰۰ ثانیه بلیط تهیه نمی‌کند و به سینما نمی‌رود. شایان ذکر است این جشنواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی به دبیری علی قربانی و با شعار سینمای اخلاق در روزهای ۴ و ۵ اسفندماه برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن روز جمعه ششم اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری پیش بینی شده است.

او در ادامه تصریح کرد: به نظرمن فیلم ۱۰۰ ژانری مستقل نیست؛ چون همانطور که تاکید کردم کسی برای دیدن ۱۰۰ ثانیه فیلم به سینما نمی‌رود. بنابراین نمی‌توان این آثار را در سینما به عنوان ژانری مستقل قلمداد کرد اما در تلویزیون می‌توانند ژانری مستقل برای خود باشند.

غفارمنش در پایان با بیان اینکه خودش تاکنون کار کوتاه انجام نداده است، خاطرنشان کرد: توصیه و پیشنهادم به مسئولان برگزاری جشنواره این است که خط قرمزها را کم کنند تا ذهن سازندگان پرواز کند و بتوانند ایده‌های جذابی ارائه بدهند.

امیر غفارمنش متولد سال ۱۳۴۷ هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است. اولین اثر سینمایی این بازیگر فیلم «خانه‌ای روی آب» بود. «آژانس ازدواج»، «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند»، «آدم آهنی» و … از دیگر آثار سینمایی غفارمنش است. همچنین وی در سریال‌هایی چون «ساعت خوش»، «عید امسال»، «آرزوهای شیرین»، «دنیای شیرین» ، «دردسرهای عظیم» و … ایفای نقش کرده است.

شایان ذکر است این جشنواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی به دبیری علی قربانی و با شعار سینمای اخلاق در روزهای ۴ و ۵ اسفندماه برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن روز جمعه ششم اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری پیش بینی شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>