سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۳۹۵ در ۵:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

توضیحات سازمان سینمایی درباره اظهارات احسان قاضی زاده در برنامه «سینما دو»

sazman-cinemayee

روابط عمومی سازمان سینمایی درباره اظهارات آقای احسان قاضی زاده در برنامه «سینما دو» و بودجه پیشنهادی جشنواره فیلم فجر در سال ۹۶ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سوره سینما ، عضو محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آقای احسان قاضی زاده در برنامه «سینما دو» مورخ ۴/۱۲/۱۳۹۵مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال ۱۳۹۶ عنوان کرد که با برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد. وی به  برآورد هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجراشاره و بیان کرد ؛ که این جشنواره بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارد، که این مبلغ یک چهارم بودجه کل سازمان سینمایی است.

از آنجا که وی در ارائه اطلاعات بودجه سال ۱۳۹۶  دچار اشتباه فاحشی شده و این اشتباه ممکن است برای اهالی سینما و افکار عمومی، شائبه هایی ایجاد کند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

کل بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در لایحه بودجه،۱۳۹۶ مبلغ ۲,۰۱۳،۹۰۹  میلیون ریال ( حدود ۲۰۱ میلیارد تومان ) است که از این رقم ۱۹۳میلیارد تومان بودجه هزینه ای و ۸۳،۹۰۹  میلیون ریال ( حدود هشت میلیارد تومان ) بودجه تملک دارایی های سرمایه ای است.( صفحات ۲۰۷ الی ۲۰۹ پیوست شماره ۴ لایحه بودجه ۱۳۹۶)

با توجه به صفحه ۲۰۸ پیوست ۴ لایحه  بودجه۱۳۹۶ در ستون اعتبارات سال ، مشخص است که کل بودجه حمایت از برگزاری جشنواره های فیلم فجر ( فجر داخلی ، فجر جهانی) ۱۱۷،۰۰۰ میلیون ریال (یازده میلیارد و هفتصد میلیون تومان) است که با توجه به هدف کمی آن، یعنی ۲ جشنواره هزینه واحد آن ، در ستون هدف کمی مبلغ ۵۸،۵۰۰ میلیون ریال (یعنی ۵میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای هر جشنواره) آورده شده است که نماینده محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،جناب آقای قاضی زاده رقم آن را با تأکید  و البته به اشتباه ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد. رقم اعلامی توسط نماینده محترم حدود ۱۰ برار بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ است.

از نمایندگان محترم انتظار می رود با توجه به حساسیت ذاتی امر نظارت و آگاهی آنان از نحوه تفریق بودجه ، به نحوی با رسانه ها – مخصوصاً- صدا و سیما که مخاطبان فراگیر دارد ، سخن بگویند که نه تنها واقعیات وارونه جلوه داده نشود، بلکه به امر مقدس شفاف سازی و ارایه اطلاعات درست کمک شایانی شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>